A nap képe: 40 éves Ferrari magyar rendszámmal
Már a Peugeot előtt is használta egy gyártó a 308 nevet, méghozzá 40 évvel ezelőtt a Ferrari 308 GT4 Dino modelljén, amely egy 2+2 üléses, V8-as motorral szerelt sportautó volt. A minap egy ilyen hibátlan darabot láttunk az egyik bevásárlóközpont mélygarázsában.
1973 novemberében mutatta be a Ferrari a Dino 308 GT4-et a Párizsi Autószalonon, amely csak 1976-ban kapta meg hivatalosan az olasz márka jelvényeit, előtte ugyanis az alapító néhai fia nevének tiszteletére hívta egyszerűen csak Dinónak bizonyos modelljeit. Egészen 1980-ig gyártották, s a GT4 modellekből összesen 2826 db készült.
A 308 GT4 egy 2+2 üléses, középmotoros sportautónak készült. Tengelytávja 2550 mm-es lett, hogy a négy utas mögé pozícionált 3.0 literes V8-as ne vegyen el túl sokat a rendelkezésre álló helyből.
A fejlett, teljesen független, kettős keresztlengőkaros futóművet merevítésekkel egészítették ki a minél élvezetesebb vezethetőségért. A 2927 köbcentis, hengerenként két szelepes, alumínium erőmű 258 lóerőt (190 kW) képes leadni, amivel az 1330 kilogramm száraz tömegű test 6,5 másodperc alatt gyorsul százra, s meg sem torpan 240 km/óráig. Az autó finomhangolásában Niki Lauda segédkezett.
A bevásárlóközpont mélygarázsában várakozó OT (old timer) rendszámos ritkaság nem kevés pénzt ér, ugyanis a használt piacon 50 és 100 ezer dollár, azaz mintegy 14-28 millió forint közötti értékeken cserélnek gazdát a modellek állapotuk függvényében. A képeken látható makulátlan példány valószínűleg utóbbi értékhez áll közelebb.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Tipikus családi autó, a családi parkolóhelyen. Szép kocsi, de a targa tetejű GTS jobban tetszik, köszönhetően Magnumnak.
Magnumé nem Dino volt.