A nap képe: A BMW 350d kombi modellje
Valakik megelégelték, hogy nincs egy igazán harapós dízel a BMW 3-as sorozatának motorkínálatában, így fogták a gyár háromturbós 3.0 literes sorhatosát, és mind a 381 lóerejével bepakolták a kombi orrába.
Nehéz a dolgunk, ha megelégszünk a 3-as BMW által kínált térrel és/vagy nincs elég pénzünk egy ötösre, de szeretnénk 350 lóerő feletti teljesítményt, ráadásul spórolósan, ugyanis jelenleg a 335d xDrive trónol a kínálat csúcsán 313 paripával.
Persze a legtöbbünk örülne, ha csak fele ennyi lóerő tombolna a gépháztető alatt, azonban vannak, akiknek semmi sem elég. Így született meg az alábbi kombi „350d” a bajor gyártó eddigi legerősebb dízelmotorjának beépítésével a BBM motorsport segítségével, ami már önmagában is mérnöki bravúr, de az autó tulajdonosa szeretett volna még egy kicsi pluszt kisajtolni a 3.0 literes sorhatosból. Így lett végül 440 lovas és 850 Nm-es a sportos olajkályha, aminek köszönhetően a csak hátul hajtó puttonyos 4,9 másodperc alatt katapultál százra, s meg sem torpan az elektronikusan limitált 296 km/órás végsebesség eléréséig.
Összehasonlításul a 335-ös összkerekes modell hajszálpontosan így éri el a százas tempót, azonban gyárilag 250-nél korlátozták, és határozottan nehezebben vihető táncba, ráadásul minden bizonnyal rugalmassága is elmarad 127 lóerővel és 220 Nm-rel erősebb társánál – amely 100-ról 200 km/órára csupán 9,8 másodperc alatt gyorsul. A brutális teljesítmény elviselésének érdekében az autó több új alkatrészt is kapott. Például tengelyeket az előző generációs M3-ból, vagy fékeket a Stoptechtől 380, valamint 355 mm-es tárcsákkal, de természetesen az állítható KW futómű sem maradhat ki a sorból.
A kinézetet a Z-Performance 19 collos kerekei és a matt-metál kék matricázás dobja fel. Arról sajnos nem tudni, mennyibe kerülhetett az átalakítás, de valószínűleg nem lesz sorozatgyártás belőle.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)