A nap képe: a 80-as évek legmenőbb AMG-Mercedese
A Mercedes-Benz legnagyobb és legdrágább kupéján alapuló 560 SEC AMG 6.0 Widebody volt a 80-as években a luxus, a teljesítmény és az exkluzivitás csúcsa a csillagos márkánál. Jelen eladásra kínált példány ráadásul egy kiszélesített verzió, mindössze 34 ezer kilométerrel.
Az 560 SEC AMG akkor épült, amikor az AMG még a Mercedestől függetlenül működő autónemesítő cég volt. Ez a példány mindent megkapott, ami akkoriban az AMG kínálatában elérhető volt: kiszélesített karosszériát, növelt teljesítményű motort, feszesebb felfüggesztést, komolyabb fékrendszert és exkluzív belső kiegészítőket vonultat fel.
Az AMG tehetséges mérnökei mindenekelőtt a motor teljesítményét növelték meg, nem is kevéssel. Az 5,6 literes V8-ast 6 literesre fúrták fel, majd egyedi négyszelepes hengerfejeket és kettős felülfekvő vezérműtengelyt építettek bele. A sport kipufogórendszerrel kiegészülve a V8-as 385 lóerőt adott le 5500-as fordulatszámon és 555 Nm nyomatékot termelt 4000-es fordulaton. Ez 80 lóerővel haladta meg a széria blokk teljesítményét. Az 560 SEC AMG így kevesebb mint 6 másodperc alatt elérte a százas tempót és az Autobahnon akár 285 km/órás sebességgel is száguldhatott.
Ez a gyönyörű, 1989-es kocsi felvonultatja az olyan ikonikus és rendkívül vonzó AMG-stílusjegyeket, mint a teljesen fekete hűtőrács, a felpumpált sárvédők és az egyedi spoilerek, továbbá a polír peremes, fekete közepű, 17 colos 3-részes felnik. Az utastérben fekete bőrkárpitozású, hurkás Recaro sportülések, vadbőr karimájú AMG sportkormány és fabetétek várják a beülőket.
A holland Auto Leitnernél megvásárolható 560 SEC AMG csak 34 637 kilométert futott és láthatóan nagyon vigyáztak rá, teljesen karcmentes. Az AMG összesen csak mintegy 50 darab 560 SEC-re épített widebody karosszériát, és még kevesebb olyan autót adott ki a kezei közül, amely az összes elérhető módosítást megkapta. Ez a kocsi az utóbbiak közül való, így hát nem csoda, hogy elképesztően sokat kérnek érte. 225 000 euróért vihető el.