/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a 9,4 literes Chevrolet Camaro

2021. augusztus 05. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

Visszatér a gyorsulási versenyekhez kifejlesztett Chevrolet COPO Camaro, s immár nemcsak a hagyományos, small block erőforrásokkal konfigurálható, hanem egy 572 köbhüvelykes big blockkal is, amely a Chevrolet valaha épített legöblösebb nyolchengerese.

A big block V8 az eredeti, 1969-es COPO Camaro szellemét éleszti fel, az első, gyorsulási versenyzésre épített versenyautóét, amelyet a Central Office Production Order rendszeren keresztül az elérhető legnagyobb motorokkal szereltek fel.

A COPO 572 motorja vas blokkos és alumínium hengerfejes, kovácsolt acél főtengelyt és hajtókarokat, valamint kovácsolt alumínium dugattyúkat tartalmaz. Ehhez képest a teljesítménye csupán 439 lóerő. A kocsi minimum 105 ezer dollárba kerül, de extrákkal könnyen feltornászható 130 ezer dollar fölé.

A COPO Camaro emellett klasszikus LSX-alapú small block V8 erőforrásokkal is megvásárolható. A 427-es, azaz a 7 literes szívómotor 470, míg az 5,7 literes, kompresszoros egység 580 lóerőt állít csatasorba. A COPO 427 indulóára 117 500 dollár, míg a COPO 350-ért minimum 130 ezer dollárt kell fizetni. Mindhárom változatban ATI Racing Products TH400 háromfokozatú automataváltó dolgozik.

A COPO Camaro utcai használatra nem regisztrálható, kizárólag az NHRA Stock és Super Stock sorozatokban indítható. Alapfelszereltségéhez tartozik a karbon motorháztető és a wheelie bar, felárért pedig ejtőernyő is kapható hozzá.

A COPO Camaro programot a Chevrolet 2012-ben indította újra és azóta minden esztendőben csak 69 ilyen autót lehetett vásárolni. Idén ez megváltozik, mostantól nem lesz számkorlátozás, annyi versenyautót fogank kiszállítani, ahányra igény mutatkozik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/