A nap képe: egy Bentley, amit sohasem láttunk
A Bentley lélegzetelállító történelmi modellt tárt a közönség elé. Újraalkotott egy 1939-ben elveszett autót, amiből csupán egy darabot készítettek. Az előremutató formatervű, műszaki innovációkkal teletűzdelt 1939-es Corniche a Mulliner divízió értő kezei között született újjá, mégpedig éppen a márka 100. születésnapján.
Az 1939-es Bentley Corniche az egyetlen ilyen típusú autó a világon. Az MkV limuzin nagyteljesítményű változatának szánták és 1939 októberében vezették volna be a piacra. Stílusában radikális előrelépést jelentett a 20-as és a 30-as évek tradicionális Bentley modelljeihez képest. Az oszlopok nélküli áramvonalas karosszéria és az egymással szemben nyíló ajtók nagyon innovatívnak számítottak akkoriban; az első sárvédők izgalmas vonalvezetése és a hosszan lejtő hátsó traktus eltávolodtak a kor tipikus formatervezési irányvonalától. A 30-as évek Nagy-Britanniájában a Corniche egy fantázia megvalósulása volt. A Corniche számos háború utáni modellhez adott inspirációt, így az R Type Continentalhoz, sőt a mai Continental GT-hez is.
A Corniche 1939 májusában készült el és azonnal elvitték a Brooklands versenypályára, ahol több mint 160 km/órás sebességet ért el, jelentősen felülmúlva az MkV modellt. Ezután Franciaországba szállították közúti tesztelés céljából. Augusztusban azonban balesetet szenvedett és csúnyán összetört. Nem volt vesztegetni való idő, hiszen a Corniche később két kiállításra is hivatalos volt. A karosszériát leszerelték az alvázról és az utóbbit elküldték Crewe-be, Angliába, míg a kasztni egy helyi javítóműhelybe került. A felépítmény elkészült és Dieppe-be utazott, hogy hajóra rakják. Egy adminisztrációs hiba azonban késést okozott és a raktárban álló karosszéria egy bombázás során megsemmisült. A Corniche-t egészen mostanáig nem lehetett egy darabban látni.
Az autó feltámasztását célzó projekt több évvel ezelőtt indult a Bentley-nél és a cél az volt, hogy a márka centenáriumi évében készüljön el. A kivitelező természetesen az egyedi ügyféligényeket kiszolgáló és karosszáló munkákat végző Mulliner részleg volt, amely az eredeti műszaki rajzokra támaszkodva tulajdonképpen a nulláról újraépítette az autót. Kizárólag eredeti Corniche és MkV alkatrészeket használtak, s az eredetivel minden apró részletében megegyező karosszériát alkottak.
A káprázatos jármű első publikus megjelenése szeptemberben, a Salon Privé kiállításon lesz a Blenheim kastélyban. A Corniche természetesen csatlakozik a Bentley történelmi flottájához is, amelynek már tagja Walter Owen Bentley 8 Litre autója és a Birkin csapat Blowerje is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)