/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a bioüzemanyaggal hajtott Ford tereprali versenyautó

2022. november 02. 15:35   |   Autoblog
címkék:  

A Ford az új generációs Ranger Raptor modelljét indítja a világ egyik legkeményebb terepraliján, a SCORE International Baja 1000 futamon. Az autó karbonszegény bioüzemanyaggal fog versenyezni, bebizonyítva, hogy ezek az üzemanyagok a legszélsőségesebb körülmények közt is beválnak.

A Ford Performance és az ausztrál Kelly Racing közös munkájával készült el a Ranger Raptor versenyautó változata, amelynek fejlesztésében az amerikai Lovell Racing is részt vett, és ez a csapat fog rajthoz állni a géppel a november 28-án a Baja futamon.

A Ranger már régóta igazi ikonnak számít a Ford kínálatában. A versenygépet Ausztráliában építették és tesztelték, majd átszállították az USA-ba, ahol a hosszú és kemény megmérettetés előtt tovább tökéletesítették.

A Baja California Peninsulában megrendezett Baja 1000 a világ egyik leghíresebb terepversenye, ahová a földgolyó minden tájáról érkeznek jelentkezők, hogy próbára tegyék magukat és autóikat a sivatagi szakaszokkal, meredek lejtőkkel és kemény kaptatókkal tarkított útvonalon.

Az F-150 Raptor és a Ford Bronco már korábban is sikeresen szerepelt a Baja futamokon. 2017-ban egy egyedi építésű F-150 Raptor dobogós helyen végzett, majd a saját lábán további 400 mérföldet tett meg a csapat hazai bázisáig. De a Baja a Bronco R versenyautó prototípus fejlesztési programjának is szerves része volt, ahogy a jelenlegi sorozatgyártású Bronco is itt bizonyította strapabírását, 1969-ben pedig a márka legendás győzelmet aratott ezen a versenyen – szóval a Ford neve igencsak sokszor szerepel a Baja 1000 hosszú történetében.

A Ford Performance szilárdan hisz abban, hogy a Ranger Raptor készen áll a kihívásra. Az autót a SCORE stock géposztály szabályainak megfelelően építették, és a Shell bioüzemanyagával fog versenyezni, ami egyharmados arányban tartalmaz etanolt és bionaftát.

A Ford arra törekszik, hogy járműkínálata, tevékenysége és beszállító lánca legkésőbb 2050-re karbonsemlegessé váljon, 2035-ig pedig teljesítse a tudományos alapon megállapított köztes célokat. Miközben a Ford elkészíti legnépszerűbb modelljeinek elektromos változatait, a vállalat továbbra is folytatja az alternatív üzemanyagok kutatás-fejlesztését, hogy minél több hatékonyan működő, alacsony széndioxid-kibocsátású megoldást kínálhasson vásárlóinak. A hagyományos megoldásokhoz képest az alternatív üzemanyaggal működő járművek csökkenthetik az üvegházhatású gázkibocsátást, méghozzá a kúttól a kerekekig mérve, ami az üzemanyagok előállításából és értékesítéséből származó emissziót is magában foglalja.

Itt megnézheti, hogyan épült meg a Baja futamra felkészített, új generációs Ranger Raptor, és hogy milyen tempóra képes az autó a kemény terepen.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/