A nap képe: a faceliftes Škoda Rapid
A Škoda kifejezetten az orosz piac számára fejlesztette ki az új Rapidot, amely gyakorlatilag a Scala lépcsőshátú változata. Az új Rapid megörökölte az általunk ismert ferdehátú Scala külső és belső formatervét, viszont nagyobb csomagteret vonultat fel. A motorokat is a helyi igényekhez igazították, szívó üzemű erőforrásból például kétféle kapható hozzá.
Az új Rapid a Scala stílusjegyeit vonultatja fel, megtaláljuk rajta a háromszög alakú első fényszórókat, a vízszintes, egybefüggő rácsozatú lökhárítót, a formázott, a márkalogót kihangsúlyozó motorháztetőt, a sportos vonalú hátsó lökhárítót, valamint az L-alakú, háromdimenziós hatású hátsó lámpákat. A csomagtérfedélre diszkrét légterelőt is felszereltek, s ahogy a legújabb modelleknél, “Skoda” felirat is díszíti.
Az utastérben az opciós felszereltségek között megtalálható az opciós digitális műszeregység, az akár 8 colos érintőképernyővel szerelt infotainment rendszer, továbbá a fűthető szélvédő és kormánykerék. A biztonsági rendszerek palettáján olyan tételek sorakoznak, mint a városi vészfékrendszer, a fáradságfigyelő, a tempomat és a parkolószenzorok.
Az orosz piacra szánt Rapid jó öreg 1,6 literes MPI és 1,4 literes TSI motorokkal érkezik. Az előbbiek 90 vagy 110 lóerővel érhetők el, míg a turbós egység 125 lóerőt produkál. Az MPI erőforrásokhoz ötgangos manuális vagy hatfokozatú automatát, míg a TSI motorhoz hétsebességes DSG váltót csatlakoztatnak.
A 2020-as modellévű Škoda Rapidot a Volkswagen Csoport kalugai üzemében fogják gyártani. A jövő év első negyedévében, 829 ezer rubeles (13 050 dollár) alapáron érkezik meg az orosz márkakereskedésekbe.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)