/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Kia Stinger pályaautó

2019. július 26. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

A Kia Motors UK munkatársai nem engedték bezúzni az Egyesült Királyság első Stinger modelljét, inkább pálya-versenyautót faragtak belőle. A több mint 10 ezer mérföldet futott, előszériás modellt rengeteg fölöslegtől szabadították meg, motorját feltuningolták, felfüggesztését bekeményítették, megalkotva így az első Stinger versenyautót.

A HiChroma piros Stinger GT S-nek izgalmas története van, hiszen a 2017 elején az Egyesült Királyságba hajózott példány a legelső Stinger volt a szigetországban. Egy előszériás homologizációs modellről van szó, amely rengeteg kiadvány címlapján szerepelt, feltűnt a BBC Top Gear és az Amazon The Grand Tour című műsorában, road show-kon nyúzták és tesztautóként is szolgált. Több mint 16 ezer kilométert tettek bele, ami egy előszériás autónál kifejezetten soknak számít. Normális esetben ezeket a járműveket ezt követően bezúzzák, a Kiánál dolgozó benzinvérű kollégák azonban megmentették a préstől a kocsit. Versenyautót faragtak a nagy limuzinból, mégpedig a világon az elsőt.

A 3,3 literes, közvetlen befecskendezéses ikerturbós motorral kezdték a munkát, amely gyári állapotában 365 lóerőre és 510 Nm nyomatékra képes. HKS gyújtógyertyákkal, K&N sport légszűrővel, és katalizátorok nélküli Milltek Sport kipufogórendszerrel látták el, majd beépítettek egy komolyabb váltóhűtőt és módosították a váltó szoftverét. A motor teljesítménye 422 lóerőre emelkedett, a nyomatéka pedig 560 Nm-re nőtt.

Ezek után a kocsi lecsupaszítása következett. Kivették az üléseket és biztonsági öveket, a légzsákokat, az audiorendszert, a belső kárpitokat és a hátsó ablakemelőket. Eltávolították a motortakarót, az alvázvédő elemeket, a parkolószenzorokat, az első és hátsó fedelek teleszkópjait, emellett beragasztották a hátsó ablakokat és könnyű ajtópaneleket csavaroztak fel. A napfénytetőt is kiszerelték és acélpanellel helyettesítették. A bukóketrec, a kagylóülések, a verseny biztonsági övek és a tűzoltó berendezés beszerelése után a Stinger végül 150 kilogrammal nyomott kevesebbet a mérlegen.

A súlylefaragás folytatódott egy Lite Blox LiPo akku beszerelésével (-22 kg) és OZ Racing Leggera felnik felcsavarozásával (-5 kg kerekenként). Utóbbiakra 235/35 és 265/30 méretű Pirelli Trofeo R gumikat feszítettek. Ezen kívül a kerékdőlést is módosították (-2,5) és feljavították az első fékeket (380 mm-es tárcsák és 6-dugattyús nyergek).

A Stinger felfüggesztésén is dolgoztak. Kidobták az adaptív csillapító rendszert, versenygátlókat és Eibach rugókat, valamint első-hátsó stabilizátorokat szereltek be. A csapat a mechanikus módosítások után a külsővel is foglalkozott egy kicsit. Stillen első splitterrel és hátsó diffúzorral, továbbá Air Design hátsó légterelővel látták el az autót, majd egyedi fóliába csomagolták, amelyen feltűnik a kreáció neve is: GT420.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/