A nap képe: a Lada Niva új generációja
A Renault Csoportnak komoly tervei vannak az Avtovazzal és legeredményesebb márkájával, a Ladával, amely piacvezető Oroszországban. A tervek szerint az Avtovazból hatékony és versenyképes autógyártó faragnak, amely minőségi termékeket fog előállítani. A Ladát nemzetközi márkává fejlesztik, s ennek első lépcsője a legendás Niva gatyába rázása lesz.
A Dacia és a Lada modelljei a jövőben a költséghatékony és rugalmas CMF-B padlólemezre épülnek majd. A két budget márka együttesen és globálisan több mint 1 millió autót fog gyártani évente, mégpedig az eddigi 4 padlólemez helyett 1 platformon. A cél az, hogy mindkét márkából erős globális szereplőt faragjanak.
Az Avtovaz felpörgeti a gyártást, 2025-ig 4 új Lada modellt vezet be a piacra, köztük az új generációs Lada Nivát 2024-ben és egy új kompakt szabadidőautót 2025-ben.
A Lada egy szelete Oroszországnak, úgy építve, hogy elviselje a legszélsőségesebb időjárást és a legrosszabb utakat. Minden orosz családnak van egy története a Ladával, kezdve a 2101-essel és a Nivával, a világ első önhordó karosszériás SUV-jával. A Niva robusztussága és terepjáró-képessége legendás; az egyszerű, igénytelen terepjáró a mai napig rendkívüli népszerűségnek örvend, mindig lesz helye az orosz autópiacon.
A Niva egyébként idén ünnepli a 45. születésnapját, és ebből az alkalomból otthonában visszakapta az eredeti nevét. Most Lada Niva Legendnek hívják. A modell új nemzedékének a fejlesztése egyébként már elkezdődött. Kétféle tengelytávval fog készülni, a Renault Csoport CMF-B padlólemezén. Az új Niva a Lada márka újrapozicionálását is jelképezi majd.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)