A nap képe: a Lancia, amiből csak egy darab létezik
A Lancia ECV (Experimental Composite Vehicle) egy S-csoportos raliautó prototípus volt, amellyel a Lancia Delta S4-et szándékoztak leváltani a Rali Világbajnokság 1988-as szezonjában. 1986 végén azonban egy tragikus baleset miatt mind a B-, mind az S-csoportot megszüntették és az ECV sohasem állhatott rajthoz. Ennek ellenére a Lancia továbbfejlesztette az ECV-t és megépítette az ECV2-t, amelyet ezen a hétvégén közelről láthat az olasz közönség.
A Lancia ECV több szempontból is előremutató kocsi volt. Karosszériáját kevlárból és szénszálas műanyagból alakították ki, hátulra beépített, négyhengeres, 1760 köbcentiméteres, kettős feltöltésű TriFlux motorja pedig nem kevesebb, mint 600 lóerőt adott le. A kompozit anyagok használata miatt az ECV saját tömege csupán 930 kilogramm volt.
A rali B- és S-csoport betiltása ellenére a Lancia továbbfejlesztette az ECV-t. Az 1988-ban elkészült ECV2 kevésbé radikális, ám még áramvonalasabb karosszériával rendelkezik, kompozit karosszériaszerkezetének köszönhetően pedig 20 százalékkal könnyebb, mint az alapját adó Delta S4. A négyhengeres TriFlux motort megtartották, de egyedi töltőnyomás-vezérléssel látták el. Maximális teljesítménye 600 lóerő 8000-es fordulatszámnál. Az ECV2 csúcssebessége 220 km/óra, amit nagyon hamar, körülbelül 10 másodperc alatt elér (0-200 km/óra 9 mp).
Október 2-3. között rendezik meg a második Fuori Concorso kiállítást az olaszországi Comóban, a Villa del Grumello-ban, ahol múzeumoktól és magángyűjteményektől kölcsönvett nagy értékű sorozatgyártású autók, versenyautók, koncepciójárművek és prototípusok gyűlnek össze. Az idei év tematikája a Turbo technológia, így az ECV2 is tiszteletét teszi az eseményen.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)