/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a legerősebb klasszikus Corvette

2020. január 01. 15:35   |   Autoblog
címkék:  

A harmadik generációs Chevrolet Corvette leggyengébb motorja is 300 lóerős volt, de kínálták többféle 7 literes V8-assal is, amelyek közül az L88 volt az ász. A Chevrolet szerényen 430 lóerőt adott meg teljesítménynek, a valóságban azonban a verseny alkatrészekkel felvértezett erőforrás 560 lóerőt tudott. 1968-ban.

A Chevrolet a versenytechnikát kínáló L88 modellváltozattal búcsúztatta a Corvette C2 modellt a piacról, s az L88 csomagot az új nemzedékhez is kínálta 1968-ban és 1969-ben. Az L88 változatban a 7 literes big block V8-ast verseny vezérműtengellyel, alumínium hengerfejekkel és 850 CFM típusú négytorkú Holley karburátorral látták el, s a nagyon magas, 12.5:1-es sűrítési arány miatt 103-as oktánszámú versenybenzint ajánlottak hozzá. A blokk jóval erősebb volt a Chevrolet által közölt 430 lóerőnél, mérések szerint 560 lóerőt adott le.

A Corvette C3 L88-ból a gyártás első évében mindössze 80 darabot készítettek, a nyitható tetős változatból pedig csak 20 darab hagyta el a gyárkaput. Így ez az eladásra kínált, 1968-as L88 Convertible egyike a legritkább és gyűjtői szempontból legnagyobb értékű Corvette-knek a világon. A brit zöld különlegességet elárverezik, a Russo and Steele  Scottsdale-i aukcióján kerül kalapács alá január 15-én.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/