/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a legkülönlegesebb Toyota

2022. augusztus 19. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

Egy frissen felbukkant apróhirdetés ismét ráirányította a világ figyelmét a Toyota talán legkülönösebb típusára, a huszonöt évvel ezelőtt, limitált példányszámban gyártott Classic modellre.

Az emberek egy jelentős része szeret elmerülni a múltban. Egyesek nosztalgiából, mások a korabeli stílus vagy tartalom kedvelőjeként vágyódnak vissza az elmúlt időkbe, és persze gyakran divattá is válik az, amit szüleink, nagyszüleink hordtak. Ennek köszönhető, hogy világszerte nagy népszerűségnek örvendenek a veterán autók, illetve egyre szélesebb körben terjed a restomod műfaja, amely modern technikával tölti meg a több évtizedes járművek formavilágát. Létezik egy harmadik út is: nevezetesen, hogy kortárs modellekre szabnak múltidéző karosszériát.

Ez utóbbi elsősorban Japánban hódít; független műhelyek a Toyota több típusát is készséggel alakítják át műveteránná, a RAV4-estől a Land Cruiserig. Kevéssé ismert tény azonban, hogy maga a Toyota is próbálkozott hasonlóval, méghozzá minden versenytársánál szélsőségesebb formában. Az 1996-ban bemutatott Toyota Classic ugyanis a márka legelső személygépkocsija, a pontosan hatvan évvel korábban megszületett, 1936-os AA modell előtt tisztelgett.

A karosszéria zavarba ejtően múltidéző vonalai alatt persze modern technika rejtőzött. A gyár stílusosan oldotta meg a kérdést: mivel az ős-Toyota alvázas szerkezetű volt, mint akkoriban jóformán minden autó a világon, a késői imitátort egy milliószor bevált létravázra, a Toyota Hilux pickup alapjaira építették. A világ legnagyobb számban gyártott kompakt platós kisteherautójából emelték ki a 97 lóerős, négyhengeres motort is, amely négyfokozatú automata sebességváltón keresztül küldte a legfeljebb 159 Nm-nyi forgatónyomatékot a hátsó tengelyre. A Hiluxra jellemző, nagy szabad hasmagasságot. és ezzel együtt a jármű terepalkalmasságát is elvetették, ám a Classic így is robusztus, elpusztíthatatlan mechanikát kapott.

Hogy ez mennyire így van, jól mutatja annak az autónak a remek állapota, amely a közelmúltban került fel egy ritka járműveket forgalmazó észak-amerikai kereskedő oldalára. Igaz ez a gépészetre éppúgy, mint az utastér elemeire, amelyek láttán a nosztalgia egy másik szintjét élhetjük át, hiszen a kilincsektől kezdve a műszerfali kezelőszervekig minden az 1996-os Toyota Hiluxból származik. A puritán részleteket bordó kárpitozás és (mű)fabetétek teszik látványosabbá. A kívül és belül egyaránt látványos piros-fekete színben pompázó autó különösen a hátsó üléssoron kínál elképesztően tágas férőhelyet, és mivel alig több mint 11 ezer kilométert futott a jármű, az ülések vélhetően nem csak jól néznek ki, de eredeti feszességüket is megőrizték.

A Toyota Classic annak idején mindössze 100 példányban készült, ami igazi ínyencfalattá teszi. Nem csoda, hogy ezt a példányát közel 50 ezer dollárért, azaz mintegy 20 millió forintért kínálják eladásra. Az autó ráadásul kétszeresen is klasszikus státuszt élvez – egyrészt az általa megidézett Toyota AA modell okán, másrészt saját jogon, hiszen 1997-es modellévi típusként mostanra átlépte a bűvös 25 éves életkort, azaz belépett a veteránok előszobájának tekinthető youngtimer klubba.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/