A nap képe: a menő, Tundra-arcú Toyota Hilux
Egy optikai tuninggal foglalkozó japán műhely úgy alakította át az egy mérettel kisebb pickup megjelenését, hogy az kísértetiesen emlékeztessen az amerikai piacra készülő „full size” modellére.
A nyolcadik generációs Toyota Hilux 2015-ban mutatkozott be, és annak ellenére, hogy 2017-ben és 2020-ban is ráncfelvarrást hajtottak végre rajta, ma már kezd egyre nyilvánvalóbbá válni, hogy nem a legfrissebb stílust képviseli a külső dizájnját tekintve. Azon tulajdonosok számára, akik egy újabb vizuális frissítésre vágynak, a japán GMG Double Eight tuningcég kínál megoldást egy egyedi body kit formájában. Ez a készlet olyanná varázsolja a kitűnő igáslónak ismert pickupot, mintha a jóval nagyobb és újabb, 2021-ben bemutatott harmadik generációs Tundra zsugorított változata lenne.
Egy utólagos átalakításhoz képest meglepően jól sikerültek a karosszéria módosításai, annyira gyárinak tűnnek, hogy akkor sem csodálkoztunk volna, ha maga a Toyota alkotta volna meg a harmadik ráncfelvarrás alkalmából. Kétségtelen, hogy a Tundra amerikai ízlésnek megfelelő, karakteresen szögletes vonalai jól mutatnak a kisebb és lágyabb formájú Hiluxon, messziről nézve egészen könnyű összetéveszteni őket. Közelről persze hamar kiderülne a turpisság, mivel a Tundrának a rövid változatai (dupla kabin sztenderd plató, vagy CrewMax kabin rövid plató) is 5,93 méter hosszúak, a dupla kabinos, sztenderd platós pedig több mint 6,4 méterre nyúlik, ellentétben a Hiluxszal, amely „mindössze” 5,3 méteres.
A body kit fénypontja az újratervezett első burkolat, amely összetéveszthetetlen Tundra-stílust kölcsönöz a kisebb modellnek. Ennek az egyedi tervezésű karosszériaelemnek fontos része a hatalmas, fekete, méhsejtmintás hűtőrács és az alsó védőlemez-imitáció, a Gazoo Racing stílusú, középre helyezett TOYOTA felirat, valamint a márkajelzés fölé rejtett három sárga LED lámpa. A függőlegesen elhelyezett, lefolyt könnycsepphez hasonlító fekete állégbeömlő nyílások a gyárinak meghagyott Hilux-fényszórókhoz kapcsolódnak, míg a motorháztetőt egy agresszív megjelenésű, de szintén funkció nélküli púppal és kamu légbeömlő nyílással látták el.
Nagyrészt változatlan maradt a karosszéria többi része, kivéve az egyedi tervezésű, műanyagból készült, karosszéria színére fényezett sárvédő-szélesítéseket, amelyek szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy a Hilux a sarkosabb, robusztusabb Tundrára hasonlítson. A képeken látható fehér példányt új könnyűfém keréktárcsákkal, offroadozáshoz is jól használható, durva mintázatú A/T abroncsokkal is felszerelték, valamint megemelték a futóművét, hogy tovább javítsák a megjelenését és a terepjáró-képességeit.
A motorháztető alatt azonban minden maradt gyári, ami azt jelenti, hogy a Hilux megtartotta a 2,4 literes, 150 lóerős turbódízel motort, ami a japán belpiacos változat sajátja is. De úgy tűnik, annak sem lenne semmi akadálya, ha valaki az Európában elérhető 204 lóerős csúcsváltozatra szeretné felszerelni a feltűnő body kitet, akár az eleve agresszív megjelenésű GR Sport kivitelre is.
Persze a szépségnek megvan az ára: az első lökhárító 235 ezer japán jenbe (680 ezer forint), a hűtőmaszk hatszögletű elemekből álló rácsszerkezete 5 ezer jenbe (14 ezer forint), a sárga LED lámpák 8 ezer jenbe (23 ezer forint), a sárvédő-szélesítések 95 ezer jenbe (275 ezer forint) a motorháztető púpja 58 ezer jenbe (168 ezer forint) kerül. A GMG Double Eight a teljes készletért összesen 388 000 jent (1,12 millió forint) kér festés, szerelés, postai szállítás, vám és forgalmi adók nélkül.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)