A nap képe: a Mercedes-motoros Aston Martin
Elkészült az első Mercedes motorral hajtott Aston Martin. A két cég együttműködésének értelmében az Aston Martin AMG V8-as erőforrással hajtott modellekel bővíti portfolióját. A 4 literes duplaturbós aggregát elsőként a DB11 modellben találta meg a helyét.
Az Aston Martin gyönyörű DB11 GT modellje tavaly lépett színre, orrában a cég első turbófeltöltésű erőforrásával. Az 5,2 literes, feltöltött V12-es erőmű 608 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le, 3,9 másodperces gyorsulást és 322 km/órás végsebességet lehetővé téve. A kisebb, 4 literes duplaturbós V8-as pedig még több vevőt terelhet a DB11 irányába, ugyanis hasonlóan kitűnő menetteljesítményeket biztosít, miközben könnyebb és takarékosabb nála.
Akárcsak a Mercedes-AMG C 63 S modellben, a duplaturbós aggregát 510 lóerőt és 675 Nm nyomatékot generál, 4 másodperc alatt gyorsít százra és 300 km/órás végsebességet szavatol. Eközben 115 kilogrammal könnyebb a V12-es motornál és gazdaságosabb is: vegyes fogyasztása 9,9 l/100 km, átlagos széndioxid-kibocsátása 230g/km. Az olyan országokban, ahol hengerűrtartalom alapú adózás működik (például Kínában), az új V8-as komoly előnyöket tartogat.
Az Aston Martin mérnökei testre szabva építették be a nyolchengeres motort a DB11-be. Egyedi motortartó bakokat és vékony, nedves karteres rendszert alakítottak ki, emellett egyedi szívó- és kipufogótraktust faragtak, valamint egyedi vezérlést írtak a motornak, hogy előállítsák a jellegzetes aston martinos hangzást. A tökéletes súlyelosztású, V8-as motorral hajtott DB11 agilisabb, sportosabb beállítottságú, mint a V12-es modell.
A V8-as DB11 már megvásárolható, 144 900 angol fontért, 184 ezer euróért vagy 198 995 dollárért. Kiszállításai az év utolsó negyedévében indulnak. A kocsi első nyilvános szereplése most hétvégén, a Goodwoodi Sebességfesztiválon lesz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)