/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Mercedes roadsterek királya

2019. szeptember 16. 12:05   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz SL 73 AMG kétségtelenül a legklasszabb modell az R129-es sorozatból és nagyon ritka is, hiszen összesen csak 85 darab készült belőle. Érdekessége, hogy motorja megegyezik a Pagani Zonda S 7,3 modelljével. Egy 1999-es példány hamarosan kalapács alá kerül.

Az 1995-ben színre lépett SL 73 AMG abszolút lesokkolta a közönséget, hiszen orrában egy 525 lóerős V12-es motor kapott helyet, amire addig nem volt példa. Az M297 kódú 7,3 literes V12-es blokk 5500-as fordulatszámon adta le letaglózó 525 lóerejét, amelyet 4000-es fordulaton megtermelt, gigantikus 750 Nm-es nyomatékkal párosított.

Az SL 73 AMG három év múlva visszatért, 1998 és 2001 között ismét készült belőle néhány példány. Ekkor jött a képbe a Pagani, amelynek szupersportautóiba a két gyártó megállapodása értelmében innentől kizárólag Mercedes-AMG motorokat építettek. Így fordulhatott elő, hogy a Zonda S 7,3-ba pontosan ugyanaz a blokk került, ami az SL 73 roadstert is vitte. Végül összesen 85 darab SL 73 AMG-t gyártottak, így az egyik legritkább roadsterről beszélünk.

Bár kívülről egyáltalán nem látszott rajta, az SL 73 AMG félelmetesen gyors autó volt. 4,5 másodperc alatt sprintelt százra és az elektronikus sebességlimiter kiiktatása után akár 322 km/órával is száguldhatott.

Ma az egyik legfantasztikusabb modern klasszikus, és exkluzivitásához sem fér kétség. A képeken szereplő, gyönyörű állapotú, 1999-es évjáratú példány most eladósorba került, órája csupán 35 ezer kilométert mutat. Az RM Sotheby’s október 24-i londoni aukcióján egy szerencsés megszerezheti magának.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/