A nap képe: a tökéletes Jaguar E-Type
Az Eagle nevű angol cég Jaguar E-Type-ok felújításával és átalakításával foglalkozik, kérésre pedig megépíti az általa elképzelt legtökéletesebb példányt is, amely lényegében egy utcai versenyautó. Az Eagle Lightweight GT a modern technológiákkal beoltott csúcs E-Type, amely alig több mint 1 tonnát nyom, 4,7 literes motorja pedig 380 lóerős.
Minden Eagle Lightweight GT egy első szériás E-Type roadsterből születik meg. Az eredeti autót darabokra szedik, majd az eredeti karosszériaelemeket korszerű alumínium elemekre cserélik. Ezeket a cég munkatársai kézi munkával alakítják ki, az elemek megformázása több mint 2500 munkaórát vesz igénybe. Egy valódi E-Type Lightweight versenyautóval összehasonlítva az Eagle autóján öblösebb kerékjárati ívek vannak, hogy nagyobb, 16 colos felnikre szerelt szélesebb abroncsokat is be tudjanak fogadni.
A kerekek egyébként magnéziumból vannak, így csökkentik a rugózatlan tömeget. Emellett a váltóház, a differenciálmű háza, az olajteknő és a hátsó csonkállványok is magnéziumból épültek. A kipufogórendszerrel is megtakarítottak néhány tíz kilogrammot, ugyanis az egész titánium, a leömlők pedig rendkívül hőálló és könnyű króm-nikkel ötvözetből vannak (Inconel). Annak ellenére, hogy az utasteret bőrrel kárpitozták és klíma is van a fedélzeten, az Eagle Lightweight GT csupán 1017 kilogrammot nyom a mérlegen.
Az Eagle megtartotta a fantasztikus soros hathengeres erőforrást, de alaposan feltuningolta. Többek között 3,8-ról 4,7 literre növelte meg a lökettérfogatát, így 380 lóerős teljesítményt és 508 Nm-es nyomatékot ért el. Az erő egy megerősített ötfokozatú kézi váltón keresztül zúdul a hátsó kerekekre. A Lightweight GT körülbelül 5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 270 km/óra körül van.
A Lightweight GT az Eagle egyik különleges modellje a Speedster, a Low Drag GT és a Spyder GT mellett. Évente csupán két darab kocsit építenek, amelyek egyenként 8000 munkaórát emésztenek fel.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)