/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Toyota kempingbusz

2019. augusztus 07. 11:30   |   Autoblog
címkék:  

A vezető lakóautó-gyártó legújabb alkotása igazi mindenes: könnyedén fuvarozza a gyerekeket az iskolába, hazaviszi a lapra szerelt bútorokat, ha pedig eljön a pihenés ideje, négy főnek biztosít teljes értékű otthont.

A Toyota Proace Verso kompakt méreteit, eredendő sokoldalúságát és megbízhatóságát a Hymer-csoport fél évszázados tapasztalatával ötvöző Crosscamp kempingbusz az év 12 hónapjában teljes értékű társa az egész családnak.

Világszerte egyre többen élnek nagyvárosokban, és ezzel párhuzamosan mind többekben ébred fel a vágy, hogy időről időre kiszakadjanak a civilizációból – persze minél többet megőrizve a modern otthonok kényelméből. A független, szabad kalandozás tökéletes eszköze a lakóautó, ám ennek luxusát kevesen engedhetik meg maguknak, egyrészt a magas költségek, másrészt a mozgó otthonok jelentős helyigénye miatt. Nem véletlenül indult virágzásnak a kempingbuszok piaca, hiszen a könnyű furgonokra épülő lakójárművek kellően kompaktak, ugyanakkor tágas belső terük akár több hetes kirándulásra is alkalmassá teszi a járműveket.

Ennek a folyamatosan növekvő szegmensnek (2018-ban a kempingbuszok tették ki az Európában eladott szabadidős járművek 40 százalékát) a legújabb tagja a Crosscamp, a piacvezető Hymer-csoport frissen alapított, azonos nevű márkájának első modellje. A német szakértők a Toyota Proace Verso közepes méretű verzióját választották kiindulási alapnak: ez 4,96 méteres hosszával alig nagyobb egy középkategóriás kombinál, 328 centiméteres tengelytávja rendkívül tágassá teszi, ugyanakkor magassága az átépítés során rászerelt, felnyitható alvótetővel együtt sem haladja meg a 199 centimétert, így gond nélkül beállhatunk vele bármilyen mélygarázsba.

Mint a legtöbb kempingbusz, a Crosscamp is két dupla fekhelyet kínál: az egyik a felnyitható tető alatt várja a fáradt utazókat, a másik pedig a variálható, sínrendszeren tologatható hátsó üléssorból alakítható ki. Ez a sínrendszer egyébként a Crosscamp sokoldalúságának egyik titka: az egy- és kétszemélyes hátsó üléseket variálva akár öt utast is szállíthatunk, szabványos kerékpártartókat helyezhetünk el a belső térben, vagy ha kevésnek bizonyul a gardróbszekrény mellé beépített hűtőszekrény kapacitása, a két első ülés közé plusz hűtőládát kérhetünk.

A másik különlegesség a konyhamodul: a friss- és szürkevíztartállyal, valamint 2,8 kilós gázpalackkal felszerelt egység az oldalajtón keresztül egyszerűen kiemelhető a helyéről. Így a táborhelyre érkezve pár mozdulattal szabadtéri főző-/étkezőszigetet alakíthatunk ki magunknak, a nyaralás végeztével pedig értékes helyet szabadíthatunk fel a kocsiban. A két első ülés természetesen 180 fokban hátra fordítható.

Az átgondolt berendezés mellett a Crosscamp megőrizte az eredeti Toyota Proace Verso mechanikus jellemzőit. Háromféle dízelmotoros hajtáslánc közül választhatunk: a 1.5 literes erőforrás 120 lóerős, a 2.0 literes pedig kérhető 150 lóerővel és kézi sebességváltóval, vagy 180 lóerős, automata váltós kivitelben. Csúszós, laza vagy egyenetlen talajon a bevált Toyota Traction Select elektronikus tapadásjavító rendszer segíti a magabiztos előrejutást, a biztonságról pedig többek között sávtartó asszisztens, adaptív tempomat, jelzőtábla-felismerés, adaptív távfény és gyalogosfelismerő autonóm vészfékrendszer gondoskodik.

A Crosscamp önmagában is izgalmas, átgondolt újdonság a kempingbuszok piacán, a gyártó és a Toyota közötti megállapodásnak köszönhetően pedig minden eddiginél egyszerűbben juthatunk hozzá álmaink lakójárművéhez: Európa számos országában ugyanis akár a Toyota márkakereskedéseken keresztül is megrendelhető az autó, 42 999 eurós (körülbelül 13,5 millió forint) induló áron.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/