A nap képe: a valaha épített legextrémebb Bentley
címkék: bentley, bioüzemanyag, continental gt3, continental gt3 pikes peak, megújuló, pikes peak, rhys millen, üzemanyag
A Bentley nagyszabású fenntarthatósági kezdeményezést jelentett be, melynek keretében megújuló üzemanyag kutatási és fejlesztési programot is indítanak. Ennek az élén áll a márka történetének legszélsőségesebb utcai modellen alapuló autója, az új Continental GT3 Pikes Peak, amely bioüzemanyaggal hajtva vág neki az idei Pikes Peak-i hegyi felfutó versenynek.
Az extrém megjelenésű Continental GT3 Pikes Peak versenyautót kizárólag azért építették, hogy új rekordot állítsanak fel vele az idei Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen, a Time Attack 1 kategóriában.
A módosított Continental GT3 versenyautó olyan bioüzemanyaggal teljesíti majd az embert és gépet próbáló 20 kilométeres futamot, amelynek elégetése a sztenderd fosszilis üzemanyagokénál 85 százalékkal alacsonyabb üvegház hatású gázkibocsátással jár. A Verseny a Fellegekbe egy hosszú program első állomása lesz, amely a bio- és szintetikus üzemanyagokban rejlő potenciált vizsgálja majd, s a közeljövőben új opciókat kínál majd a vásárlók számára.
Ahhoz, hogy a Bentley megdöntse a jelenleg fennálló rekordot, 1,5 kilométert kell másznia, 156 kanyaron fűzve át magát, meghaladva a 125 km/órás átlagsebességet. A cél 9 perc 36 másodpercnél hamarabb teljesíteni a szakaszt, amely idén is az új-zélandi Rhys Millen feladata lesz. A háromszoros Pikes Peak bajnok és a korábbi „Hegy Királya” már kétszer döntött csúcsot Bentley-vel, 2018-ban egy Bentaygával állította fel a SUV-rekordot, 2019-ben pedig a szériaautók mezőnyének új legjobb idejét autózta egy Continental GT-vel.
A Pikes Peak-i hegyi felfutó verseny rajtja 2834 méter tengerszint feletti magasságon van, s a mezőny 4297 méter magasra kapaszkodik fel, ahol a levegő 33 százalékkal ritkább. A Continental GT3 Pikes Peak ezért extrém aerodinamikai módosításokat kapott és a turbómotorját is jócskán feltuningolták. A kocsi hátulján ott terpeszkedik a legnagyobb légterelő szárny, amit valaha Bentley-re csavaroztak, alul pedig hatalmas diffúzor kapott helyet. Mindezt előrenyúló splitter és oldalsó légterelők egészítik ki – az elemek együttesen óriási leszorítóerőt generálnak.
A Continental GT3 Pikes Peaket 4 literes biturbó V8-as versenymotor mozgatja, amelyet bioüzemanyagra hangoltak és gondoskodtak róla, hogy ritka levegőn is nagy teljesítményt adjon le. A műszaki adatokat majd májusban teszi közzé a Bentley.
Az idei, 99. Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyt június 27-én rendezik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)