/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a világ legdrágább új autója

2019. március 07. 12:55   |   Autoblog
címkék:  

A Bugatti újfent bizonyította, hogy ő építi a világ legexkluzívabb autóit. A márka alapításának 110. évfordulójára megalkotott La Voiture Noire a cégalapító Jean Bugatti élete fő művének számító Type 57 SC Atlantic előtt tiszteleg. De amíg abból három példány maradt fenn, az új, karbontestű gran turismóból csak egy készült. Nettó 11 millió eurót fizetett érte egy rajongó.

A francia luxusmárka első évtizedeiben komoly sikereket ért el, nemcsak erőforrásai és alvázai formatervét tartották nagyra, hanem karosszáló munkáit is elismerték. Leghíresebb autójuk a Type 57 és az azon alapuló Atlantic GT modell volt, amely a 30-as években már 220 km/óra feletti sebességre volt képes.

Jean Bugatti számos felépítményt és motort tervezett a Type 57 modellhez, köztük a Galibiert (négyajtós szedán), a Stelviót (kabrió), a Ventoux-t (kétajtós szedán), az Atalantét (kupé) és az Atlanticot. A leghíresebb közülük egyértelműen a „la Voiture Noire” Type 57 SC Atlantic volt, amely az avantgárd dizájn és a karosszérián középen végigfutó „hátvarrat” miatt különbözött minden más autótól. Összesen négy, egymástól némileg eltérő Atlantic készült 1936 és 1938 között. Három fennmaradt, a második számú kocsi, amelyet Jean Bugatti és autóversenyzői barátai használtak, azonban nyomtalanul eltűnt. Az új „Voiture Noire” a tökéletes gran turismo, s legalább annyira exkluzív, erős és luxus kivitelű, mint Jean Bugatti történelmi autója.

A nyújtott, rendkívül elegáns és tiszta vonalvezetésű Voiture Noire inkább túrakocsi, mint hipersportautó. A lökhárítókat finoman integrálták a karosszériába, a szélvédő pedig átmenet nélkül csatlakozik az oldalablakokhoz, egy sisak rostélyára emlékeztetve. Az egy tömbből kifaragottnak tűnő szénszálas karosszéria felületeit nem szabdalják zavaró élek vagy vonalak. Minden egyes panelt kézzel faragtak és csiszoltak tökéletesre. A fényezés gyönyörű mélyfekete.

A kreációt természetesen a Bugatti egyedülálló, 8 literes W16-os négyturbós erőforrása hajtja, amely a Chironhoz hasonlóan 1500 lóerőt és 1600 Nm nyomatékot mozgósít. Elképesztő erejéről a hat darab kipufogóvég is megemlékezik.

Közel 3,5 milliárdos árcédulájával (adózás előtt) a La Voiture Noire minden idők legdrágább új autója.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/