A nap képe: a villanyhajtású ős-Bentley
A Lunaz klasszikus brit luxusautók villamosításával foglalkozik. Az ős Range Rover, a Jaguar XK120, a Rolls-Royce Phantom V és Silver Cloud egy ideje már kapható villanyhajtással, mostantól pedig a korai Bentley Continental modelleken is végrehajtható a szívátültetés.
A Lunaz immár az 1955-65 között gyártott Bentley S1/S2/S3 Continental modelleken is elvégzi a villanyos konverziót, legyen az kétajtós, négyajtós Flying Spur, vagy esetleg egyedi felépítményes kabrió. A fotókon egy 1961-es S2 Continental Flying Spur látható, amelyet eredetileg a Rolls-Royce/Bentley közös fejlesztésű L-szériás V8-as motorja mozgatott, körülbelül 180 lóerős teljesítménnyel.
A Lunaz az öreg blokk helyére azonban egy dupla villanymotoros hajtásláncot épített be, amely az eredeti teljesítmény több mint kétszeresét szolgáltatja. A maximális teljesítmény 375 lóerő, a nyomaték pedig 700 Nm, amely a hátsó kerekekre szabadul rá. A villanymotorokat egy 80 kWh-s akkumulátor látja el energiával; egy töltéssel körülbelül 480 kilométert tehet meg a klasszikus limuzin.
A szakemberek természetesen a fékrendszert és a felfüggesztést is a megváltozott erőviszonyokhoz igazították. Az utastérbe is modern berendezések költöztek, mint a légkondicionáló és az Apple CarPlay kompatibilis információs és szórakoztató rendszer.
Minden persze nem olcsó, az átépítés költsége minimum 350 ezer font.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)