A nap képe: az egyetlen B-csoportos Mazda raliautó
címkék: b-csoport, mazda, mazda rx-7, raliautó, rx-7 evo, wankel-motor
Kevésbé köztudott tény, de a 80-as évek közepén a Mazda is kifejlesztette a maga B-csoportos versenyautóját, mégpedig az első generációs Mazda RX-7-ből. Késett vele, a tervezett 20 darabból ugyanis csak 7 készült el, 1986-ban a sorozatot rendkívüli veszélyessége miatt betiltotta a FIA. A RX-7 Evók alig láttak akciót, s mára csak egyetlen példány maradt fenn belőlük, mégpedig a képeken látható, nullkilométeres darab. Most árverésre megy, ahol irdatlan összeget adhatnak érte.
Ez a nulla versenykilométeres, 300 lóerős 1,3 literes bolygódugattyús motorral szerelt RX-7 Evo a B-csoport megszüntetése után a Mazda európai motorsport központjába került, Belgiumba. A 90-es évek elején azután a márka svájci importőre egyéb RX-7-es karosszériákkal és alkatrészekkel együtt megvásárolta és hazavitte. Onnét egy svéd magángyűjteménybe vándorolt, majd az angol ralifanatikus, David Sutton szerezte meg. Darabjaira szedte, majd rendkívüli igényességgel újra összerakta az autót, ami olyan, mintha új lenne.
Szeptemberben árverésre bocsátják a ralitörténelem eme pompás darabját, amiért a márkahűek és a ralifanatikusok is valószínűleg ölre mennek majd. Nem mindennap kerül eladósorba ilyen egyedülálló masina, a korai RX-7-esek ára ráadásul folyamatosan kúszik felfelé. Nem kizárt, hogy új aukciós rekord születik majd a Wankel-motorral hajtott kocsik mezőnyében.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)