A nap képe: az életnagyságú, vezethető legó-Supra
A Toyota a LEGO-val közösen elkészítette a GR Supra 1:1-es méretarányú mását, amelyhez közel félmillió építőkockára volt szükség. A leghihetetlenebb az egészben, hogy az elkészült modell teljesen működőképes és belülről vezethető, bár nem olyan gyors, mint az eredeti.
A LEGO és a Toyota Gazoo Racing együttműködéséből megszületett a második LEGO GR Supra, amellyel szintén a Toyota sportautójának 35. születésnapja előtt tiszteleg a dán játékgyártó. Az 1:1 méretarányú, Japánban megépített játékautó szakasztott mása az Ausztriában készülő eredeti GR Suprának, messziről nézve simán össze lehet téveszteni őket. Még az sem feltűnő, hogy a LEGO változat technikai okokból végül 17,5 cm-rel szélesebb (204) és 3 cm-rel rövidebb (435) lett az eredetinél.
Mivel a sima lemezfelületeket apró kockákból lehetetlen reprodukálni, úgy néz ki a LEGO GR Supra a fotókon, mintha az eredetit látnánk, csak gyenge felbontású képen. Érdekesség, hogy a LEGO változat 365 kg-mal nehezebb az eredetinél, 1885 kg-ot nyom a mérlegen, pedig annak a legnehezebb alkatrészét, a soros hathengeres benzinmotort egy apró villanymotorral helyettesítették, amelynek mérsékelt ereje mindössze 28 km/órás végsebességhez elegendő.
Csak a kerekeket, a vezetőülést, a kormánykereket (és az emblémákat) tartották meg az igazi GR Suprából, ugyanis ez a LEGO-változat vezethető is, a kemény műanyagból összerakott ülés és kormány pedig nem lett volna túl ergonomikus benne. Viszont a karosszérián kívül még a világító, LED-es fényszórókat és hátsó lámpákat, a komplett műszerfalat, továbbá a tárcsafékeket is műanyag építőkockákból rakták össze. Az autó tervezése több mint 2400, teljes megépítése pedig több mint 3000 munkaórát vett igénybe.
Összesen 477 303 darab alkatrészt használtak fel hozzá, vagyis közel 1600-szor annyit, mint amennyit a kisebb méretarányú Speed Champions készlet tartalmaz. Ha annak a 7690 forintos ajánlott fogyasztói árát felszorozzuk ennyivel, akkor azt kapjuk, hogy a LEGO változat ára csak nyersanyagban bő 12 millió forintra jönne ki, és akkor még a valódi autóról származó alkatrészeket nem is számoltuk hozzá.
Az életnagyságú LEGO GR Suprát október 11-ig a Japánban, Nagojában lévő Legolandban lehet megtekinteni, utána pedig a japán Super GT bajnokság futamain lesz kiállítva.
Az autó megépítése csak egy része volt annak a jubileumi ünnepségsorozatának, amellyel az első generációs Supra (A70) 35. évfordulója előtt tiszteleg a Toyota (az A70-es megelőző két nemzedék, az A40/A50 és az A60 még Celica Supra néven futott, így azok nem tekinthetőek vérbeli Suprának).
Szintén az évforduló tiszteletére a japán gyártó 35 darab négyhengeres, SZ-R verziót, és 35 darab sorhatos motorral szerelt RZ verziót is piacra dob Japánban a GR Suprából. A sok vásárlójelölt közül sorsolással döntik el, hogy ki lesz az a szerencsés, akinek jut a limitált szériákból.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)