A nap képe: az új Opel Astra
címkék: astra, opel, opel astra, opel-vizor, plug-in, új astra, új opel
Az Opel ma bemutatta az Astra alapjaiban új, hatodik generációját. Megjelenése dinamikusabb, mint eddig bármikor, mentes minden túlzástól, és a márka új arcával, az Opel Vizorral érkezik. Az Astra magas hatásfokú benzin- és dízelmotorokkal, emellett kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. Még idén megjelenik a piacon.
Az új Astra 4374 mm-es hosszával és 1860 mm-es szélességével éppen a kompakt kategória közepébe érkezik. Különösen rövid első túlnyúlásának köszönhetően az új Astra mindössze 4.0 mm-rel hosszabb az elődmodellnél annak ellenére is, hogy tengelytávja megnőtt (13 mm-rel, 2675 mm-re). Izmos, határozott kiállása ellenére az új modell praktikus is, állítható padlószintű csomagtartója 422 liternyi helyet kínál a vezető és négy utasa csomagjainak.
A Mokka, a Crossland és a Grandland SUV modellek után az új Astra az Opel első hagyományos ötajtósaként lép színre a márka új határozott és tiszta formavilágával. Az Opel Vizort itt is kiegészíti az Opel Compass, amelyben a függőleges (a motorháztető középvonala) és a vízszintes tengely (a nappali menetfények szárnyformái) az Opel logóban találkoznak az autó orrának közepén.
Az új Astra teljes orrán keresztülhúzódó Vizor nem csak vizuálisan szélesíti az autó megjelenését, de olyan technológiai eszközöket is magába foglal, mint az ultrakeskeny Intelli-Lux LED fényszórók és az Intelli-Vision rendszer első kamerája. Oldalról, hangsúlyosan előre döntött C-oszlopaival különösen dinamikus képet mutat az Astra új generációja. Hátul is megjelenik az Opel Compass, itt a középre helyezett jelvény, a hozzá igazított magasra emelt harmadik féklámpa és az autó összes külső fényforrásához hasonlóan energiatakarékos LED-ekkel világító hátsó lámpatestek határozzák meg ezt az alakzatot. Az embléma a csomagtérajtó kilincseként is szolgál.
Az új Astra utasterében is időugrás ment végbe, hatalmasat fejlődött. A beltér legkülönlegesebb eleme az először a Mokkában bemutatott Pure Panel új generációja. Ez a széles digitális kijelző (extraként akár teljes üvegborítással) két horizontális elrendezésű, egyenként 10 colos tökéletesen összeillesztett kijelzőből épül fel. A hagyományos kapcsolók számát minimálisra csökkentették, így a Pure Panel a digitális megjelenítés és az intuitív kezelhetőség optimumát kínálja felesleges vizuális hatások és almenük nélkül. Vezetékekre sincs szükség, mert a hangfelismerésre is képes infotainment rendszerhez vezeték nélkül csatlakoztathatók Apple CarPlay-en vagy Android Auto-n keresztül a kompatibilis okostelefonok.
Az utasok érintőképernyőkön keresztül vezérelhetik az új Astrát. A legfontosabb szolgáltatások – mint például a légkondicionáló – továbbra is fizikai kapcsolókkal és gombokkal is elérhetők, működtethetők.
Az új Astra üléseinek különleges kényelme tipikus Opel jellemző. Az Opel mérnökei által házon belül kifejlesztett első ülések AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) minősítésűek, így példaértékű ergonómiájukkal különösen kényelmesek. Az AGR ülésekhez elektromos döntés és elektro-pneumatikus deréktámasz is tartozik. Megrendelhetők Alcantara vagy nappabőr huzattal is, szellőztetés, masszázs és fűtés funkcióval.
Az új Astra a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket kínálja. A szélvédő mögé épített multifunkciós kamera mellett a rendszer további négy kamerát, öt radarérzékelőt, valamint első-hátsó ultrahangos szenzorokat is használ. A rendszer képes a sebességet szabályozni kanyarokban, sebességre vonatkozó ajánlásokat küldeni, és félautomata sávváltásokat is végrehajtani. A kormánykerékbe épített érzékelők figyelik, hogy a vezető fogja-e a volánt, így az irányítás mindig a sofőr kezében marad.
Az automata vezetéstámogató rendszerek hosszú listáján megtalálható az adaptív, az autót szükség esetén akár állóra is fékező sebességtartó. A rendszer önálló araszolásra is képes a forgalmi dugókban. Az asszisztens rendszerek tudását és képességeit nagyméretű head-up kijelző, hosszú hatótávolságú holttérfigyelő, parkolássegítő, 360 fokos Intelli-Vision kamerarendszer, kiterjesztett táblafelismerő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, és az autót a forgalmi sáv közepén tartó aktív sávtartó rendszer egészítheti ki.
Az új Astra már a bevezetésétől elérhető lesz plug-in hibrid hajtással, valamint benzin- és dízelmotorokkal egyaránt. A villamosított hajtásláncok most először jelennek meg az Opel kompakt sorozatában. A benzin- és dízelmotorok teljesítménye 110-től 130 lóerőig terjed, a plug-in hibrid változatok rendszerteljesítménye 180 vagy 225 lóerő. A benzines és a dízel kivitelek alapfelszerelésként hatfokozatú kézi váltóval készülnek, a nyolcsebességes automata az erősebb motorokhoz rendelhető.
Az új Opel Astra ősztől rendelhető, az első vásárlók a jövő év elején vehetik át autóikat.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)