/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (3) |
| Több

A nap képe: az új Wankel-motoros Mazda

2015. október 28. 09:50   |   Autoblog
címkék:  

Bár a Mazda évekkel ezelőtt abbahagyta a Wankel-motorral szerelt RX-8 gyártását, a kutatás-fejlesztési tevékenységgel nem állt le. Meglepetésre egy vadonatúj, bolygódugattyús erőforrással szerelt tanulmánnyal állt elő az idei Tokiói Autószalonon (október 30.- november 8.), amiből pletykák szerint az RX-9 sportautó készül majd. Íme az első képek az újdonságról.

A bolygódugattyús motor abban egyedülálló, hogy a teljesítményét egy forgó/bolygó mozgást végző, háromszög alakú rotor generálja (szemben a hagyományos, alternáló dugattyús motorokkal). A Mazda mérnökeinek számos technikai nehézséget kellett megoldania addig, amíg sorozatgyártású bolygódugattyús modellel léphetett a nagyközönség elé. A Mazdánál a technika első megjelenése a Mazda Cosmo Sport 110S-ben volt 1967-ben, melyet a Familia Rotary, a Luce Rotary Coupe, az RX-2 és az RX-3 követett. A legsikeresebb modell a Mazda RX-7, mely a legnagyobb darabszámban eladott bolygódugattyús autó, 800 ezret gyártottak belőle 1978 és 2002 között.

A Mazda folyamatosan arra törekszik, hogy javítsa a bolygódugattyús motor által elérhető teljesítményt, és optimalizálja eközben a fogyasztást, illetve tartósságot. A Mazda az egyetlen gyártó, aki ezzel a technikával szerelt versenyautóval, a Mazda 787B-vel – mindeddig egyetlen japán gyártóként – megnyerte a 24 órás Le Mans-i tartóssági versenyt 1991-ben.

A Tokiói Autószalonon elővezetett RX-Vision tanulmány, illetve majd ennek a sorozatgyártású változata a bolygódugattyús Mazda modellek sorát folytatja majd. Az új generációs Wankel-motor a Skyactiv-R nevet kapta, előre építik be és a hátsó kerekeket hajtja. Várjuk a fejleményeket.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

JR ed
2015-10-29 - 05:52

Ez így nem igaz, az első wankel motoros sorozatgyártott autó még a mazda előtt került piacra, mégpedig a német NSU spiderben, 1964-ben! (egy 498 köbcentis 50 lóerős egytárcsás wankel)
Mellesleg nekem is mazda wankeles autóm van épp, és nem az első, és csak dicsérni tudom! Sok az autóról a városi legenda, és sokan akik nem is ültek ilyenben költenek róla hallomásokból sztorikat, hajlamosak egy ~400e Ft os motorfelújítást, ami után új bejáratós motor van az autóban, motorcsereként aposztrofálni, hisz a mazda annak idején, ha ez a felújitás túl korán kellett, nemes egyszerűséggel kicserélték az autóban a motort egy újra! (sajnos akkor nem vettem a néha ócskavas áron eladott felújítható motorokból 🙁 )

DG
2015-10-29 - 08:55

Valóban így van, az NSU Spider volt az első sorozatgyártású Wankel-motoros autó, bár a Mazda előbb jelentkezett a saját kísérleti blokkjával. Módosítottam a cikket.

arctech
2015-10-29 - 09:48

azt már megszokhattuk, hogy a demoképek mindig dögösebbek a valóságnál. De ha csak fele ilyen jól fog kinézni a valóságban, az nagyot fog szólni…..


*/