A nap képe: az utolsó Lamborghini Gallardo
Tegnap elhagyta az utolsó, 14 022. Lamborghini Gallardo a Sant’Agata Bolognese-i szerelőcsarnokot. Az olasz sportautó márka történetének legsikeresebb modellje tíz éven keresztül volt piacon és nem kevesebb, mint 32 különböző modellvariáns készült belőle.
Több mint tizennégy ezres legyártott darabszámával a Gallardo nemcsak a legnagyobb számban értékesített Lamborghini a cég történetében, de a világ egyik legsikeresebb sportautója is. Nagy fordulópontot jelentett a márka életében. Tíz évvel ezelőttig mindössze 250 darab Lamborghini épült évente, ám a Gallardo az éves gyártási mennyiséget egészen 2000 darabig emelte. A Lamborghini 1963-as alapítása óta 30 ezer autót adott el, melynek majdnem a fele Gallardo volt…
A Gallardo extrém dizájnja, könnyű súlya és kiváló menetteljesítményei miatt 2004 óta az egyik legkedveltebb egzotikus sportautó. Mindig is tízhengeres szívómotor hajtotta, amihez robotizált szekvenciális váltót kapcsoltak, az erő útra vitelében pedig állandó összkerékhajtás segédkezett. 2005-ben piacra dobták a nyitott tetős változatot (Spyder), majd 2007-ben megérkezett az erősebb és még könnyebb Superleggera kivitel.
A Gallardo második generációja 2008-ban debütált. Átfésült dizájnt, valamint új, közvetlen befecskendezéses 560 lóerős motort kapott. 2010-ben érkezett a Superleggera változat, amely már 570 lóerőt tudott, és a Spyderből is kijött a csúcsváltozat, az LP 570-4 Spyder Performante. A különlegességekre vágyók és a purista sportkocsik kedvelői pedig megtalálták a számításukat a hátsókerék-hajtású LP 550-2 Valentino Balboni és LP 550-2 Spyder limitált kiadásokban. Összesen 32 különböző Gallardo variáns készült tíz év alatt. A sorozatot a Super Trofeo Stradale és az extrém Gallardo Squadra Corse zárta.
A gyártósorról legördült utolsó, 14 022. Gallardo egy Mars vörös LP 570-4 Spyder Performante modell, amely egy magángyűjtőhöz kerül.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)