A nap képe: az utolsó Maserati GranTurismo
A Maserati egy különleges modellel búcsúztatja a 2007 óta piacon lévő, a márka történelmében kiemelten fontos szerepet játszó GranTurismo és GranCabrio modelleket. A GranTurismo Zéda ismertetőjegye a színváltós fényezés, amely elölről hátrafelé eltérő felületmegmunkálással párosul.
Hátulról előrefelé haladva a Zédán változnak a lemezfelületek, gazdagabbakká válnak, a világos selyemfényűtől a csiszolt, “kohászati” hatásúig. Középtájt ismét átváltozás figyelhető meg, mélyül a szín és átmegy Maserati kékbe, a kocsi orrán már ragyogó, tükörszerű hatással. A felületek és színek ilyen bonyolult összeházasítása mestermunka, s a Maserati szemében a múlt, a jelen és a jövő közötti hidat is jelképezi.
A Maserati GranTurismo és GranCabrio gyártásának befejezése a modenai üzem működésének egy új korszakát nyitja meg. Már megkezdődött a teljes korszerűsítés és átalakítás, az üzemet egy új, nagyteljesítményű szupersportautó gyártására állítják át, amely 2020-ban kerülhet piacra. Egy új, rendkívül alacsony környezetterhelésű festőüzemet is létrehoznak, ahol az ügyfelek személyesen kísérhetik figyelemmel autójuk fényezését.
A 2007-ben debütált Maserati GranTurismo az olasz márka legsikeresebb modellje. A Pininfarina által tervezett, 4,7 literes Ferrari-eredetű szívó nyolchengeres motorral hajtott négyüléses, kétajtós kupé az 1947-es Maserati A6 1500 modern interpretációjaként lépett színre és az olasz márka egyik legemblematikusabb autójává vált. A nyitható tetős változat, a GranCabrio 2009-ben csatlakozott hozzá.
A modellpáros utoljára tavaly esett át nagyobb frissítésen, akkor az aerodinamikán, a belső ergonómián és az infotainment rendszeren egyaránt javítottak. Eddig több mint 40 ezer darabot adtak el a két szigonyos modellből, 28 805 GranTurismót és 11 715 GranCabriót. Néhány éven belül pedig várható az új generáció érkezése.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)