A nap képe: Bugatti Veyron tanulmány 1999-ből
Hamarosan vége a Bugatti Veyron pályafutásának és jön az utód, ezért a márka most ünnepli a világ leggyorsabb autóját. Az idei, párizsi Salon Rétromobile kiállításra (február 5-9.) például elviszik az eredeti, 1999-es Bugatti EB 18/4 Veyron dizájntanulmányt, amelyet utoljára a leleplezésekor, az 1999-es Tokiói Autószalonon lehetett látni.
A szériamodell végül 2005-ben, hosszas fejlesztési időszak után látta meg a napvilágot, és Pierre Veyron, a márka legsikeresebb pilótájának nevét viselte. Az 1001 lóerős szuper-sportautó 407 km/órás végsebességet ért el, amivel a világ hivatalosan leggyorsabb sorozatgyártású autója lett. Öt évvel később jött az 1200 lóerős Veyron 16.4 Super Sport, amely 431 km/órás sebességével szintén világrekorder lett és az ma is.
A Veyron kupéból 300 darabot gyártottak, a roadsterből pedig 150 darabot készítenek, amelyek kétharmada már elkelt. Még körülbelül 40 darab vásárolható meg, aztán leáll a Veyron gyártása.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)