A nap képe: együtt pózol az Audi RS 2 és RS 4
Éppen 25 évvel ezelőtt látta meg a napvilágot az első RS Audi, az azóta kult státuszba emelkedett Audi RS 2. A Porschéval közösen fejlesztett turbómotorja 315 lóerőt adott le, ami akkoriban igencsak kirívónak számított. Az ABT most kigurított egyet a gyűjteményéből, hogy együtt pózoljon modern testvérével, az RS4+-szal.
A 90-es években 315 lóerő egy kompakt autóban rendkívülinek számított; az Audi 80 Avant modellből képzett RS 2 rettenetesen gyors autó volt. A 2,2 literes, 20-szelepes, öthengeres turbómotor 315 lóerőt mozgósított, erejét egy hatfokozatú kézi váltón keresztül zúdította a quattro négykerék-hajtásra. Az RS 2, bár 1,6 tonnát nyomott, 4,8 másodperc alatt sprintelt százra, ami egészen kivételesnek számított, és elérte a 262 km/órás végsebességet.
A sportkombi természetesen az ABT Sportsline érdeklődését is felkeltette, aki rozsdamentes kipufogórendszerrel, módosított turbófeltöltővel és állítható vezérműtengellyel 360 lóerőt hozott ki belőle. Ha a lóerőre valutaként tekintenénk, a történelmi “inflációs” rátával számolva, hasonló vezetési élmény előteremtéséhez ma több mint 500 lóerőre lenne szükség. Az ABT szállítja is a megoldást, az RS 2 szellemi örökösének tekinthető, limitált kiadású RS4+ személyében, amelyben 530 lóerő tombol.
A világ legnagyobb Volkswagen és Audi tunere egy repülőtéren hozta össze a találkozót a két sportkombi között; az RS4+ a randevú után már ment is új gazdájához.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)