A nap képe: Éljen a big block!
A hengerűrtartalmat semmi sem helyettesítheti, csak a még nagyobb hengerűrtartalom, szól a mondás, s ennek ékes példája a Chevrolet új crate motorja. A gyárból, dobozban megvásárolható aggregát egy klasszikus, nyomórudas V8-as, amely mindenféle kényszerlevegőztetés nélkül, 10,3 liternyi lökettérfogatból 1004 lóerőt állít elő.
A crate, azaz gyárból megvásárolható tuningmotoroknak nagy hagyománya van Amerikában, s ezek az erőforrások ma a reneszánszukat élik. A kínálat széles, a teljesítményskála pedig 400-tól 1000 lóerőig terjed. Néhány évvel ezelőtt a Mopar piacra dobta az 1000 lóerős Hellephant motort, amelynél mostanáig nem létezett izmosabb crate motor. A Chevrolet Performance most jelentkezett egy konkurenssel, a sokkal kevésbé hangzatos nevű ZZ632/1000-rel.
Míg a Hellephant egy 6,2 literes kompresszoros erőforrás, addig a Chevrolet ZZ632 motorja egy szívóüzemű, nyomórudas szelepvezérlésű, csupa vas aggregát, hatalmas, 10,3 literes lökettérfogattal. A 632 köbhüvelykes, elektronikus befecskendezéses big block 1004 lóerőt termel 6600-as fordulatszámon és 1187 Nm-es nyomatékot ad le 5600-as főtengely-fordulatnál, mégpedig 93-oktános (itthon 98-as) benzinnel. A motorblokk vasból van, a főtengely és a hajtókarok kovácsolt acélból készültek, míg a dugattyúk kovácsolt alumínium darabok.
A csak versenypályás használatra engedélyezett Chevrolet ZZ632/1000 motor a Chevrolet Performance márkakereskedőknél a jövő év elejétől lesz megvásárolható. Árat egyelőre nem közöltek.