/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: minden idők legbrutálisabb Ferrarija

2017. november 01. 13:25   |   Autoblog
címkék:  

A Ferrari tovább reszelte a közútra nem engedett extrém modelljét, s megszületett a maranellói gyárkaput valaha elhagyó legdurvább Ferrari. Az FXX-K Evo az FXX-K pályautó tovább tökéletesített verziója, és 75 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel, mint az alapjául szolgáló utcai autó.

A Ferrarinál 2005-ben indult XX program mindig olyan speciális modelleket vonultatott fel, amelyek aktív szerepet játszottak a márka kutatási és fejlesztési programjában, gyakorlatilag guruló laboratóriumként funkcionáltak. Olyan fejlesztés alatt lévő, a motorsport világából érkező technológiákat tartalmaztak, amelyek később megtalálták a helyüket a szériamodellekben is. Az XX modellek evolúciójaként megjelenő Evo modellek pedig a Ferrari számára érdekes Formula 1, GT3, GTE és Challenge versenysorozatok megoldásaiból egyaránt merítenek.

Az FXX-K Evo-t majd csakis a legkiváltságosabb Ferrari ügyfelek vezethetik, akik tulajdonképpen egy négykerekű kísérleti járműben ülve, szuperautó rajongóként megoszthatják tapasztalataikat a Ferrari mérnökeivel.

A tervezők a fejlesztési fázisban mindenekelőtt a kocsi saját tömegének visszaszorítására törekedtek, így F1-es szaktudásukra építve speciális karbon elemekkel öltöztették fel a Ferrarit. Az FXX-K Evo végül könnyebb lett, mint a FXX-K, annak ellenére, hogy az új modellen például már fix rögzítésű hátsó szárny van. Az FXX-K Evo elsősorban aerodinamikájában fejlettebb az FXX-K-nál. Az általa megtermelt leszorítóerő egyenértékű a GT3 és GTE bajnokságokban induló versenyautókéval. 200 km/órás sebességnél 640 kilogramm, csúcssebességnél pedig 830 kilogramm, ami 23 százalékkal jobb az elődénél és 75 százalékkal jobb az alapot adó utcai autóénál.

Az FXX-K Evo teljesítménye megegyezik az FXX-K-éval, KERS rendszerrel kiegészített hibrid hajtáslánca 1050 lóerőt és 900 Nm forgatónyomatékot ad le. A 6,3 literes V12-es szívómotor önmagában 860 lóerőt állít elő 9200-as fordulatszámon, 137 lóerős literteljesítménnyel büszkélkedhet. A sofőr a kormányról, a KERS Manettino gombbal aktiválhatja a plusz elektromos löketet.

Miután fejlesztése során 5 ezer, majd 15 ezer tesztkilométert futott, az FXX-K Evo igazán ütőképes résztvevője lesz az XX program 2018/2019-es szezonjának, ami kilenc helyszínt foglal magában.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/