A nap képe: minden idők legdurvább Bentley-je
címkék: bentley, continental gt, continental gt3 pikes peak, pikes peak, rhys millen
A Bentley Continental GT3 Pikes Peak már túl van három dinamikus tesztsorozaton, így készen áll a világ legnehezebb hegyi felfutó versenyére. S most már azt is tudjuk, hogy mire képes a valaha épített legextrémebb Continental GT: több mint 750 lóerős, a nyomatéka pedig eléri az 1000 Nm-t. Ha 9 perc 36 másodperc alatt felér a csúcsra, új rekordot könyvelhet el.
A Continental GT3 Pikes Peak bár csak távolról emlékeztet közúton használható testvérére, a 4 literes duplaturbós V8-as motorját azért átvette. A sztenderd Continental GT-ben a blokk 550 lóerőt ad le, a hegyi felfutó versenyre felkészített modellben azonban már a tesztek alatt 750 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot hozott ki magából. A futamra állítólag még egy picit feljebb tekerik a teljesítményét.
Annak érdekében, hogy ezt a plusz 200 lóerőt kisajtolják a motorból, a mérnökök új dugattyúkat és hajtókarokat, valamint nagyobb turbófeltöltőket építettek be, s a töltőnyomást is feltekerték. A motor légcseréjét is tehermentesítették, karbon szívótraktust és egyedi, 3D-nyomtatott Akrapovič Inconel leömlőket építettek be. Ezenkívül egy másodlagos hűtőrendszert is terveztek az autóhoz, amelyet hátul helyeztek el. A kocsit egyébként bio versenyüzemanyaggal fogják megtankolni.
Ahhoz, hogy a Bentley megdöntse a jelenleg érvényben lévő rekordot, kevesebb mint 9 perc 36 másodperc alatt kell felküzdenie magát a 156 kanyarral tarkított pályán, ami a rajttól a célig 1524 méteres emelkedést mutat. A volánnál ismét a háromszoros Pikes Peak bajnok Rhys Millen ül majd.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)