A nap képe: Martini Porsche 918 Spyder
Mindenki ismeri az ikonikus Martini Racing dizájnt, amely 1973 és 1978 között a Porsche versenyautóit is ékesítette. A Porsche mérnökei pedig – most, hogy a 918 Spyder újabb fejlesztési fázisba lépett – az új csúcsmodellre is felvitték az emlékezetes dizájnt.
Már nagyon várjuk a Porsche új csúcsmodelljét, amely hajtásláncával (is) egyedülálló lesz a szuper-sportkocsik között. A teljes mértékben szénszál erősítésű műanyagból (CFRP) készült gépben az elsődleges hajtómű egy középre beszerelt, szárazkarteres kenésű, 4,6 literes, 570 lóerős V8-as versenymotor, amelyet az első és a hátsó tengelyre épített villanymotorok támogatnak. A rendszer összteljesítménye 770 lóerő (570+109+122 LE), a 918 Spyder így a világ egyik leggyorsabb sportkocsija. Az előzetes adatok szerint kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége pedig 325 km/óra. A hibrid hajtáslánc miatt azonban nagyságrendekkel kevesebbet fogyaszt, mint egy hagyományos belső égésű motorral hajtott kocsi: a becslések szerint mindössze 3 liter benzint kér 100 kilométerenként. Ez 70 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg.
A 918 Spyder lítium-ion akkumulátorában annyi erő van, hogy akár 25 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemben. Ilyenkor az autó végsebessége 150 km/óra. A 918 Spyder azonban más finomságokkal is szolgál. Ilyen a karosszéria aktív aerodinamikája, az adaptív hátsókerék-kormányzás, valamint a felül kivezetett kipufogócsövek. Az autó egyébként a legszebb Porsche hagyományok szerint kétrészes levehető targatetővel rendelkezik, az első tengelyre pedig elektrohidraulikus emelőrendszert szereltek, ami nagy segítség például parkolóházakba való lehajtáskor.
A 918 Spyder a Bacardi & Company Limited céggel történt megállapodás értelmében most Martini Racing színekben rója a köröket a Zöld Pokolban. A cél az, hogy 7 perc 22 másodperc alatti idővel teljesítse a Nordschleife szakaszt, s ezzel a legjobbak közé kerüljön a világon.
A mára kultusz státuszba emelkedett versenyautó dizájn 1973 és 1978 között ékesítette a Porsche sikert sikerre halmozó versenyautóit. Martini Porschék arattak győzelmet többek között az 1973-as Targa Florión, az 1976-os Sportautó Világbajnokságon, majd az 1976-os és 1977-es Le Mans-i 24 órás futamon is. De még mielőtt a Martini a Porsche hivatalos partnere lett volna, 1971-ben egy Martini által szponzorált Porsche 917 nyerte meg a 24 órás Le Mans-t. Legyen az Porsche 908, 917, 935, 936, 911 RS vagy 911 RSR modell, a Martini Racing dizájn miatt mindig emlékezni fogunk rájuk.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)