/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Az Aston Martin első turbómotoros autója

2016. március 05. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

DB11-es modelljének világpremierjét tartotta Genfben az Aston Martin. Az autó nemcsak külsejét tekintve ment át újításokon, hanem műszakilag is nagyot fejlődött elődjéhez képest. Immáron egy 5.2 literes V12-es duplaturbós aggregát látja el a szükséges teljesítménnyel.

Az egyik legszebb gyári kiadású autó pózolt az Aston Martinnál a Genfi Autószalon megannyi standja közül.

A brit márka ugyanis az új DB11-et vitte el a showra, mely már nem csak egy ráncfelvarrás az elődökhöz képest, hanem az alapjairól újratervezett sportautó. A kocsi fő esszenciáját az 5.2 literes V12-es duplaturbós benzinmotor adja, mely a két feltöltőnek köszönhetően 608 lóerőt (447kW) és 700 Nm-t képes mozgósítani – előbbi értéket 6500-as, utóbbit már 1500-as fordulatszámtól.

Ennek köszönhetően ez a valaha épített legerősebb és legjobban gyorsuló DB modell a márka történetében a maga 3,9 másodperces százas sprintidejével és 322 km/órás végsebességével. A hátsó kerekek mozgatását a ZF-től származó nyolcfokozatú automataváltó végzi, mely szempillantás alatt kapcsol a szükséges sebességbe.

A modell hossza és szélessége nőtt elődjéhez képest, míg magassága csökkent, így még komolyabb kiállással bír az úton. Száraz tömege 1770 kilogramm, így ezen a téren is fejlődést értek el a mérnökök – ráadásul közel 50:50 százalékos súlyeloszlással párosítva. A gyönyörű kupé 20 collos, tízküllős kerekeket kapott, valamint hatalmas hűtőmaszkos és toldattal ellátott első lökhárítót, míg az első kerékjárati ívekben megfigyelhetők a légáramlást szabályozó bevágások. A hátsó részt az új, visszahajló lámpatest és a lökhárító aljában megfigyelhető „AeroBlade” légterelők teszik messziről felismerhetővé.

Az Aston Martin DB11 azonban nemcsak egy sportautó, amire igyekeztek a belső megalkotásakor maximálisan odafigyelni, így került 12 collos színes kijelző a műszerfal közepére, valamint egy 8 collos a kormány mögé. Az anyaghasználatot leginkább a bőr jellemzi, míg az opciós listán olyan extrákat találhatunk, mint az 1000 wattos Bang & Olufsen hifi vagy a hűthető ülések. A csomagtartó mérete 20%-kal 270 literesre nőtt a DB9-eséhez képest.

A modell induló ára 204 900 euró lesz Németországban, azaz átszámítva 63,5 millió forint, úgyhogy sokat nem fogunk látni belőle az utcákon.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/