A nap képe: Az első autós vezetéknélküli töltő
címkék: 530e, a nap képe, bmw, elektromobilitás, hibrid, innováció
Meglepő módon a villanyautózásba csak későn bekapcsolódó BWM lett az első autógyártó, amely az elektromos fogkefékhez és több különböző mobiltelefonhoz hasonló indukciós elven működő töltőt talált ki árammal (is) működő 530e modelljéhez.
Az elektromos autózás terjedése olyan, már korábban máshol alkalmazott technológiákat is magához vonz, mint amilyen a gyorstöltés vagy épp a BMW által kitalált vezetéknélküli töltés.
Érdekes, de a rendszer nem az i3 vagy i8 példányokkal kompatibilis, hanem az új 530e-vel – valószínűleg az innentől bemutatkozó hibrid és tisztán elektromos modellekhez már jó lesz a technológia.
A rendszer igazából az otthoni töltéssel járó kényelmetlenséget igyekszik kiküszöbölni, amikor az autó koszos vagy az ember siet, és nem akar vesződni a csatlakozó kinyitásával és az összegabalyodott kábellel. Ahogy egy hasonló elven működő telefon vagy az elektromos fogkefe, úgy a bajor négykerekű akkumulátora is az elektromágneses indukció segítségével „regenerálódik”. A konnektorba dugott, és a földre helyezett töltőállomás (GroundPad) egy tekercs segítségével elektromágneses teret generál, amelyet az autó alján elől lévő tekercs (CarPad) úgy alakít át, hogy azzal töltse az akkumulátort – maximum nyolc centiméteres távolságról.
A töltés 3,2 kilowattos teljesítménnyel megy végbe, ami az 530e esetén három és félórás teljes üzemidőt jelent, és semmiféle gomb nyomására vagy egyéb eszköz csatlakoztatására nincs szükség. A terméket júliustól lehet lízingelni egyelőre Németországban, ám nem sokkal később Amerika, Anglia, Japán és Kína is feliratkozik a listára, költsége azonban ismeretlen.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)