A nap képe: Durvább lett az új 3-as BMW, mint egy régebbi M3
címkék: a nap képe, abu dhabi, bmw 3-as, bmw m3, g20, tuning
Bár még csak épphogy bemutatkozott, a BMW Abu Dhabinak köszönhetően máris olyan köntösben láthatjuk a G20 szériás 3-as limuzint, ami még a korábbi M3-as modelleket is megszégyeníti. A narancs fényezés tökéletesen illik a 20 collos felnikhez és az M optikához.
Még szinte meg sem száradt a festék a BMW G20 3-as széria első példányain, a BMW Abu Dhabi máris egy olyan 330i-t mutatott be, amitől leesik a bajor márka fanatikusainak álla.
Egy „Napnyugta Narancs Metál”, azaz ragyogó narancssárga fényezést kapott, teljes M sportcsomaggal ellátott szedán került a kereskedésbe, méghozzá 20 collos, Y-küllős alufelnikkel, fekete „vesékkel” és fekete tetővel.
Maga a fényezés egyébként nem olyan drága tényező, legalábbis a tengerentúlon, ugyanis Amerikában mindössze 550 dollárt (156 ezer forintot) kérnek pluszban a 330i M Sport felszereltség mellett ezért a színért, ami aprópénz az autó körülbelül 20 milliós árához képest.
A belsőt a harsány külső megjelenéshez képest sokkal szolidabbra hangolták, így a fekete az uralkodó szín, némi fehér varrással, illetve alumínium (hatású) betétekkel. Egy kis narancs itt is elfért volna azért…
Ami pedig a meghajtást illeti, a 330i-ben már nem hathengeres 3.0 literes, hanem egy csupán 2.0 liter lökettérfogatú, soros négyhengeres dolgozik – ám nem kell megijedni – kellő teljesítménnyel: a TwinTurbo technológiával ellátott aggregát 258 lóerőt és 400 Nm-t képes kipréselni, így nem csak kívülről jobb a G20-as, mint egy régi M3, de menetteljesítményét tekintve is (például egy E36-nál). Százas gyorsulás 5,8 másodperc a nyolcfokozatú ZF automata segítségével, míg végsebességét az elektronika korlátozza 250 km/óránál. A legjobb, hogy mindezt csupán a hátsó kerekek hajtásával sikerül produkálnia!
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)