A nap képe: Egy síelős Mini David Brown garázsából
címkék: a nap képe, david brown, hó, mini remastered, restomod, tuning
A David Brown Automotive különleges modelleket készít a retróért mai szemmel rajongó, tehetős ügyfeleknek. A legutóbbi alkotás egy sílécekkel és temérdek lámpával felszerelt Mini Morris lett modern külső és belső jegyekkel, illetve brutális árcédulával.
Ha nagyobb túrázásról, esetleg a sípályák meglátogatásáról esik szó, aligha a klasszikus Mini Cooper merül fel, mint utazási eszköz. A David Brown Automotive azonban kitalálta, hogyan lehet a régimódi kisautóból mutatós utazójárgányt varázsolni.
Még a Genfi Autószalonon mutatta be az egyedi igényeket teljesítő cég a kétféle fényezésben tündöklő apróságot. A Mini Remastered fémjelzéssel ellátott autó alapszíne egy törtfehér, míg sárvédői, küszöbjei és teteje szürke fényezést kapott, oldalán egy hegyeket ábrázoló grafikával.
A tetőcsomagtartón elférnek a szórakozást garantáló sílécek, de a biztonság kedvéért három darab LED lámpa is került ide, habár ugyanennyi jutott a lökhárítóra is a már eleve kicserélt LED főfényszórók mellé. Nem tudjuk mikor jöhet jól ennyi lámpa az éjszakai raliversenyeket leszámítva, de nem mutat rosszul a pókszem-effekt a Minin. Még néhány króm kiegészítő, valamint egy szett kéttónusú alufelni, és kész a modernkori klasszikus.
A kabin a külső színvilág jegyeit viseli magán, azonban itt sokkal jobban érződik a mai divat hatása, ugyanis a fa kormánykereket leszámítva minden fontosabb elemet bőr borít, a műszerfaltól az üléseken át, bár utóbbiak kaptak egy kis szövet részt is. A klasszikus óracsoportot egy 7 collos, multifunkciós központi kijelző egészíti ki, mely navigációra, valamint a telefon képernyőjének tükrözésére is alkalmas. A narancsszínű varrásokat narancs biztonsági övek egészítik ki.
Aki hajlandó feláldozni kedvenc kisautóját a fiatalítás oltárán, annak számolnia kell azzal, hogy minden egyes Mini Remastered modell elkészítése körülbelül 1400 munkaórát vesz igénybe – az egyedi igények függvényében – illetve a donor és az elkészült műremek között nem sok közös alkatrész marad a kasztnit, a motort és a váltót leszámítva. És ha már a motor, az 1330 köbcentis négyhengeres aggregát is átesett egy kis felújításon, így 94 lóerőt képes előállítani 6100-as főtengelyfordulaton, míg csúcsnyomatéka 117 Nm. Ezen értékekkel minden bizonnyal elég fürgén tud mozogni a mindössze 750 kilogrammos csöppség. A teljesítményt a négysebességes kézi kapcsolású váltó juttatja el az első kerekekhez.
Azt azonban nehéz kimondani, hogy mindez megér-e 25-30 millió forintot. Persze vannak akiknek biztosan…
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)