Így állít emléket a Mercedes-AMG a Vörös Disznónak
Majdnem napra pontosan 50 évvel ezelőtt, a Spa-Francorchamps-i 24 órás versenyen diadalt aratott a fiatal AMG alakulat, ami egy csapásra felhelyezte a motorsport térképére a márkát. A két német pilóta egy jellegzetes, piros festésű, Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG limuzinnal állt rajthoz és végül másodikként ért célba, ami szenzációt keltett. Ez a diadal pedig beivódott a mai Mercedes-AMG szellemiségébe. A Rote Sau, azaz a Vörös Disznó ötven évvel ezelőtti sikerét a Mercedes-AMG most három GT3 különkiadással ünnepli.
Hans Heyer és Clemens Schickentanz megnyerték géposztályukat és az összesített második helyen végeztek Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG versenyautójukkal az 1971-es Spa-i 24 órás versenyen. Ez óriási dolognak számított, hiszen az ellenfelek jóval kisebb és könnyebb autókat hajtottak. A termetes 300 SEL a nagy tömegét a 6,8 literesre felfúrt, 428 lóerős motorjával ellensúlyozta.
A Mercedes-AMG a Vörös Disznó előtt egy “50 Years Legend of Spa” minisorozattal adózik, amely a GT3 versenyautó három generációjából áll össze. A maximális exkluzivitás érdekében mindhárom autóból csak egy darab érhető el ebben a specifikációban.
A miniszéria a Mercedes-Benz SLS AMG GT3-ból, valamint a 2016-os modellévű és a jelenlegi Mercedes-AMG GT3 versenyautóból áll. Mindhárom kocsi versenyzésre kész, egyedi jellemzőkkel bíró példány. A legkarakteresebb jellemvonásaik a piros fényezés, valamint a fehér és sárga szponzormatricázások, illetve rajtszámok, akárcsak a Vörös Disznón.
A különkiadások utasterében nyers karbon műszerfalat és ajtópaneleket látunk, az előbbin egy jubileumi plakettel, rajta az AMG alapító Hans Werner Aufrecht aláírásával. A speciáis kipufogórendszerrel ellátott kocsik 6,3 literes V8-as motorja 650 lóerőt képes leadni.
A trió legérdekesebb és legértékesebb tagja az SLS AMG GT3 “50 Years Legend of Spa”, ugyanis a Mercedes-AMG a raktárban maradt legutolsó SLS AMG karosszériaváz felhasználásával építette meg. Ez a trió legdrágább tagja, az ára nettó 650 ezer euró. A 2020-as GT3-ért 575 ezer eurót kérnek, míg a 2016-os kiadásért kereken félmillió eurót kell fizetni.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)