A nap képe: Ilyen McLarenje lenne Ayrton Sennának, ha élne
címkék: a nap képe, ayrton senna, egyedi autó, forma-1, mp4/4, p1 gtr, új mclaren
A brit sportkocsigyártó feldíszítette az egyik P1 GTR versenymodellt a néhai autóversenyző kedvenc Forma-1-es autójának mintájára. Az 1988-as idényt toronymagasan nyerő McLaren MP4/4 a Marlboro piros-fehér témájában tündökölt, a tündöklés pedig átragadt a P1-re is.
A McLaren Special Operations (MSO) nem is készíthetett volna ennél jobb reklámot magáról. Egy csak versenypályára szánt P1 GTR szuperautót a néhai Ayrton Senna első F1-es VB győzelmét jelentő MP4/4-es versenygép Marlboro díszítésével vértezett fel.
Harminc éve, 1988-ban hatalmas VB címeket söpört be a McLaren, amikor a Hondával karöltve 199 ponttal (mindössze 2 ponttal kevesebbet gyűjtve, mint a teljes további mezőny együttvéve) kimagasló eredménnyel nyerte a szezont Ayrton Senna és Alain Prost segítségével. Ez volt Senna első egyéni és egyben legsikeresebb VB címe.
A siker harmincadik évfordulójára a brit sportkocsigyártó egy P1 GTR-t öltöztetett az akkori színekbe egy McLaren gyűjtő kedvéért. A Marlboro témájú fényezésen mellett a sportoló nemzeti hovatartozása (zászlója), illetve közkedvelt idézete is a repertoár részét képezi – mely így hangzik: „Nem arra terveztek, hogy 2. vagy 3. legyek… Arra születtem, hogy győzzek”.
A hároméves projektben az 58 valaha gyártottból a 12. járművet alakították át, s a már említett optikai csomagon kívül nagyobb leszorítóerőt termelő elemeket is aggattak rá, így 600 helyett akár 800 kilogrammot képes menet közben előállítani. A motortér kapott egy 24 karátos hővédő lemezt. Belül az eredeti üléseket könnyebbekre cserélték, illetve itt is jelezték a kocsi különlegességét.
Még a 3.8 literes duplaturbós V8-ason is csiszoltak a mérnökök, de arról nem tudni, mennyivel múlja felül gyári 1000 lóerőt (735 kW).
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Sennát soha nem kedveltem, de az érdemeit mindig elismertem. Kiváló pilóta volt.