/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Újkori klasszikus meglepő árcédulával

2018. május 03. 08:17   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

2011-ben kezdték gyártani, alig 6300 darab készült belőle, s meglepően jó kezelhetősége, valamint bivalyerős 3.0 literes turbófeltöltős motorjának köszönhetően az egyik legjobban vezethető M modell lett belőle, így mára kezd felértékelődni a BMW 1M kupé.

Akinek a BMW 1M kupé megjelenésekor nem volt elég pénze az autóra, mostanra szinte biztos, hogy nem is lesz, ugyanis a mindössze 6309 példányszámban előállított modell minden egyes darabja egyre értékesebbé válik.

Hiába csupán hét éve kezdték gyártani, s így elvileg még túl fiatal ahhoz, hogy klasszikusként kezeljük, az erősen limitált elérhetősége miatt már minden egyes keveset használt és hibátlan állapotban lévő darab értéke elkezdett felfelé kúszni.

Az alábbi, 2011-es 1M egyike a 450 darabnak, melyeket a brit piacra készített a BMW – így tehát jobbkormányos. N54 kódnévre hallgató 3.0 literes biturbó benzinmotorja 340 lóerő mellett 450 Nm-t (túltöltéssel néhány másodpercig akár 500-at is) képes előállítani, miközben öntömege 1495 kilogramm, így 4,9 szekundum alatt katapultál százra, s megfutja a 250 km/órás korlátozott végsebességet is. Mindezt hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval, valamint változó zárású, önzáró differenciálművel szerelve. Nem is csoda, hogy akkoriban a szaksajtó az egyik legjobb sportautónak nevezte a modellt, amely a nyers vezetési élményre koncentrált.

A szóban forgó példány egy 12 200 mérföldet (19 634 kilométert) futott hófehér darab hibátlan állapotban. Legutolsó szervizelése tavaly decemberben volt, átadásakor pedig friss műszaki vizsga is jár hozzá. Ehhez már csak 45-50 ezer font (16-17,8 millió forint) körüli összegtől kell valakinek megválnia a soron következő Silverstone Auctions rendezvényén, ami némiképp magasabb, mint az újkori, 14-15 milliós listaár, bár még mindig alacsonyabb, mint amire számíthatunk 5-10 éven belül.

Az eddigi két tulajdonos természetesen óvta és folyamatosan szakszervizbe vitte a hétéves modellt, ami mellett jó felszereltsége (például Harman Kardon hangrendszer, navigáció, adaptív fényszórók és elektromosan állítható ülések) sem elhanyagolható tényező. Persze jó kérdés, kinek ér többet egy használt 1M egy vadonatúj M2-esnél, vagy akár közel annyit, mint egy új M3, de a gyűjtőket más elvek vezérlik…

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/