/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legjobb úton jár: Toyota Auris Hybrid Touring Sports

2015. október 09. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A kompakt járműosztályban mindmáig egyedülálló ajánlatot képvisel a Toyota Auris hibrid, amely kombi változatban még jobb választás. A teljes értékű utasteret takarékos és tiszta hibrid hajtáslánccal kombinálja. Vezetése megnyugtató, kellemes élmény, miközben a modellfrissítésnek hála kívül-belül szebbé vált.

A Toyota Auris kompakt Európában egyedülálló módon benzines, dízel és hibrid kivitelben is kapható. Utóbbi pedig rendkívül népszerű, jelenleg a nyugat-európai eladások több mint 50 százalékát teszi ki, s részaránya a következő években várhatóan tovább fog növekedni. Jelenleg az Auris Európa legnépszerűbb hibrid modellje, de Magyarországon is kedvelik, minden ötödik Aurist hibrid hajtáslánccal konfigurálnak. A legpraktikusabb, legjózanabb választás pedig a kombi, ami tökéletesen megállja a helyét, mint a család első számú közlekedési eszköze.

A Toyota a vásárlói visszajelzésekre hallgatva, a 2015-ös modellévre átdolgozta az Auris modellcsaládot, ami sokkal vonzóbbá vált. A módosított orr és far, tovább olyan apróságok, mint a cápauszony tetőantenna miatt az Auris nagyobb presztízsű, értékesebb autónak néz ki. Elöl párba rendezett krómszárnyak indulnak ki az új Toyota logóból, és közrefogják az új, keskeny fényszórókat, amelyek immár LED-es kivitelben is elérhetők. Ezen kívül markánsabb megjelenésű, nagyobb légbeömlőkkel ellátott az első lökhárító, ami hozzáad az igencsak sportos frontrészhez. A hosszabb túlnyúlások miatt kiegyensúlyozottabb az autó oldalnézete is, a hátsó részen pedig új, a korábbinál emészthetőbb formájú LED fényvezetős lámpákat és mélyebb, izmosabb lökhárítót alkalmaztak. A kompakt Toyota kifejezetten impozáns megjelenésű autó lett.

Az utastér szintén az új generációs Toyoták képét mutatja, egységesebb, harmonikusabb dizájnnal, korrekt összeszereléssel és érzékelhetően jobb minőséggel. Körös-körül barátságos tapintású műanyagokkal és varrott bőrfelületekkel találkozunk, a műszerfal kifejezetten puha kivitelű. Aki ült már Toyotában, azonnal el fog igazodni itt is, minden kézre áll, semmi sincs túlbonyolítva, a kezelés egyszerű. Újdonságot csak a hibrid modellek egyéni szerelvényei jelentenek, mint a filigrán váltókar, az egyes menetmódok gombjai, valamint a középkonzolt elfoglaló teljesen érintős kijelző. Ennek kezelése nem különbözik a többi új Toyota modellben tapasztaltakhoz, pusztán a szélső funkciógombok is érintésérzékenyek. A menü egyszerű, átlátható, hamar el lehet igazodni benne, az egyes funkciók megtalálása és vezérlése nem okoz fejtörést. A főműszerek közötti információs kijelző a kormánykerékről vezérelhető, hasonlóan ösztönös módon. A fordulatszámmérő helyét teljesítménykijelző vette át, ami tájékoztat arról, hogy mennyire vezetünk takarékosan. A felszereltség is jelentősen kibővült, immár korszerű asszisztens rendszerek is rendelhetők az Aurishoz, amik segítenek elkerülni, vagy csökkenteni a belesetek súlyosságát.

Az Auris Hybrid Touring Sports egy teljes értékű kombi, tulajdonosától semmiféle kompromisszumot nem követel, ebben rejlik a nagyszerűsége. Elöl tágas a tér, jól belőhető a vezetési pozíció, a második sorban ellenben csak átlagos a helykínálat, passzentos lábtérrel. Hosszabb lábú sofőr mögött csak átlagos magasságú felnőtt foglalhat kényelmesen helyet. A 10 centiméterrel hosszabb tengelytávú Priusban jóval nagyvonalúbb a lábtér. A kardánalagút hiánya miatt viszont sík a padló, ami javít a körülményeken, az esetlegesen középen helyet foglaló utas sem fog panaszkodni. A csomagtér viszont hatalmas, térfogata 530 liter, az ülések lehajtásával pedig több mint 1,6 köbméteresre bővíthető.

A Toyota az évek során folyamatosan tökéletesítette benzin-elektromos hibrid hajtásláncát, így az mostanra igazán kiforrottá vált. Az 1,8 literes, 99 lóerős benzinmotor, a 60 kilowattos (82 LE-s) villanymotor és a fokozatmentes váltómű csodálatosan dolgozik össze, a rendszerteljesítmény 136 LE. A sebességváltás és az újraindítás teljességgel észlelhetetlen, ami különösen pihentetővé teszi a forgalmi dugóban történő haladást. Itt, a városi forgalomban mutatkozik meg leginkább a hibrid technika előnye, a lehető legkevesebbet működik a belső égésű erőforrás, ami jelentősen kevesebb emisszióval jár. Tisztán elektromos üzemmódban is haladhatunk, de így csak 2 kilométert vagyunk képesek megtenni. Érdemes inkább az okos hibrid rendszerre hagyatkozni, ami mindig az optimális hajtásmódot választja.

A megfelelő iramú elinduláshoz és a forgalom tempójának tartásához minimális benzinmotor-rásegítés is elegendő, a teljesítménymutató kijelzője végig az Eco sávban tartható. Amikor városban 4,6-4,7 l/100 km-es fogyasztási értékek jelennek meg az információs kijelzőn, a sofőr maga is felvillanyozódik. A gyárilag feltüntetett 3,6 literes átlagot lehetetlen hozni, de 5 literrel el lehet járni a hibrid Toyotával, függetlenül attól, hogy milyen sűrű a városi forgalom. Ebben a tekintetben a hibrid még mindig verhetetlen a mezőnyben. A legtöbb kritika korábban a zajos benzinmotor miatt érte a Toyota hibrid autóit, az Auris TS Hybrid esetében azonban már ez is a múlté. Erőteljes gyorsításnál természetesen felharsan az aggregát, de nem kell olyan sokáig taposni a gázt és búgatni a motort, mint a korábbi generációs hibrid modelleknél. Az Auris hamarabb lendületbe jön és eléri a kívánt sebességet, a sebesség tartásához pedig minimális benzinmotor-erő is elegendő. Autópályán is visszafogott marad az 1,8 literes négyhengeres hangja, s alig szökik feljebb a fogyasztás. Az Auris TS Hybrid vezetése pofon egyszerű és stresszmentes, amihez ráadásul még kényelmesebb, igényesebb rugózás és pontosabb kormányzás társul.

A Toyota Auris Hybrid Touring Sports a környezettudatos családok legjobb társa lehet, egy titkos tipp az alsó-középkategóriában. Olcsóbb és bizonyos tekintetben tágasabb, mint a Prius, már 6,75 millió forinttól elvihető. Közepes felszereltséggel 7 millió forint fölé szökik az ára, a gazdag ellátmányú Executive pedig 7,86 millió forintba kerül. Ezt még ki lehet egészíteni többek között a Toyota Safety Sense biztonsági rendszerrel, melynek része a fejlett ütközésmegelőző rendszer önálló vészfékező funkcióval, a sávelhagyás-figyelmeztető és jelzőtábla-felismerő rendszer, valamint az automatikus távolsági fényszóró. A tesztautóban a napfénytető kivételével minden benne volt, ára így meghaladta a 8,67 millió forintot.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • alsó-középkategóriás kombi
  • Motor
  • 1798 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 74 kW (99 LE) @ 5200 RPM
  • 142 Nm @ 4000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4595 mm
  • Szélesség: 1760 mm
  • Magasság: 1485 mm
  • Tengelytáv: 2600 mm
  • Csomagtér: 530/1658 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 180 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 11,2 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    3,6 / 3,5 / 3,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 7 860 000 Ft
  • Tesztautó ára: 8 670 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!