A Nemo-val bővíti hazai kínálatát a Citroen
A Citroen a Nemo Combi-val bővíti szabadidő autóinak palettját
Új modellt vezetett be a hazai piacra a Citroen a Nemo Combi személyében, amely a szabadidő autók piacán kívánja megvetni a lábát. A szabadidő autó piac belépőmodelljének számító Nemo, kompakt méretei ellenére öt személy, illetve csomagjaik szállítására alkalmas. A Nemo legkiemelkedőbb jellemvonása az alig 3,96 méteres hosszúság, amelynek elsősorban városi használat közben van jelentősége. Egyszerű parkolhatósága miatt az autó hálás darab családok kezében, az oldalsó tolóajtók és a hátul lévő kétszárnyú csomagtér ajtók pedig még csak használhatóbbá teszik.
A Nemo tervezésekor alapvetően a felhasználói igények kiszolgálása volt a cél. Ez esetben a rakodhatóságot, a könnyű beszállást és a nagyfokú variálhatóságot tartották szem előtt a tervezők. A hátsó üléssor kiszerelhető, míg a rakteret elfedő kalaptartó igény esetén kiszedhető és lapjára állítható. Bár a Nemo, mint kisáruszállító mutatkozott be a nagyközönségnek, a belőle készített személy változat (Combi) jól megállja a helyét. Igaz, a belsőn érezni a “teherautós” géneket, ezt a gyakorlati használat közben már szinte figyelmen kívül hagyja az ember.
Tágas elöl, tágas hátul
A Nemo helykínálata és rakodhatósága kategóriájában igen jónak mondható. Az utazási kényelem mellett a hátsó ülések variálhatósága és kiszerelhetősége, ami kiemelendő, lévén percek alatt alakítható személyszállítóból áruszállítóvá az autó. A kilátást egyedül a C és D-oszlop közötti fémlemez zavarja egy kevéssé, amelynél vigaszt az nyújthat maximum, hogy ha ablakbetéttel szerelnék, sem lehetne jobban kilátni rajta, ugyanis az övvonal felfelé ívelése miatt egy parányi “kajütablak” jutna csak oda.
Érdekes, hogy az autó középső és hátsó részén szembetűnő csak a kisáruszállítós eredet, más részein a Nemo-nak barátságosabb a környezet.
Kicsik és étvágytalanok
A Nemo Combi motorkínálatát mindössze két motor alkotja: az 1,4 literes 75 lóerős benzines és a szintén 1,4 literes, ám 70 lóerős HDI dízel.
Az 1398 köbcentis dízelmotor 50 kW (70 LE) teljesítményét 4000-es percenkénti fordulaton adja le, míg 160 Nm-es legnagyobb nyomatéka már 1750-es fordulattól rendelkezésre áll. A kis motor a nagy karosszéria ellenére nem iszákos, a Citroen által megadott átlagfogyasztás mindössze 4,6 liter gázolaj száz kilométerenként, míg a káros anyag kibocsátás csupán 123 g/km.
A Nemo benzinmotorja 1360 köbcenti űrtartalmú és 54 kW (75 LE) a teljesítménye, amelyet 5200-as percenkénti fordulaton ad le. Maximális, 118 Nm-es nyomatéka pedig 2600-as fordulattól áll rendelkezésre. A benzines erőforrás átlagfogyasztása 7 liter benzin 100 kilométeren, míg káros anyag kibocsátása 165 g/km. Mindkét erőforráshoz ötfokozatú kézi kapcsolású váltó párosítható jelenleg, ám 2008 végétől a HDI motorhoz egy robotizált változat is rendelhető majd.
Szabadba termett: XTR
A Nemo célcsoportjának egy részét képezik azon fiatalok és fiatal családosok, akik sport és szabadidős tevékenységeikhez is szívesen használják családi autójukat. Az XTR változat 15 collos -dísztárcsás- kerekeket, motorvédő lemezt és körkörös műanyag védőelemeket, valamint a lökhárító alatt elhelyezett ködfényszórókat kapott, amelyeket a 100 kg terhelhetőségű tetőcsomagtartó rudak tesznek teljessé. Ezen felszerelésekkel az XTR társ mind a szabadban, mind az extrém városi használat alkalmával.
Jó az ára (?)
A Nemo Combi 1,4 literes 75 LE-s változata itthon 2 540 000 forintos akciós indulóáron kapható (a listaár 2 999 ;000 forint), míg ugyanez Plus felszereltséggel 2 860 000 forint akciósan (a listaár itt 3 310 000 forint). A dízel változatok az 1,4 literes 70 LE-s HDI motorral 400 000 forint felárral rendelhetőek. Mindegyik változat 30 000 kilométer vagy 2 év garanciával rendelkezik.
Az XTR, azaz az emelt has magasságú, motor és alvázvédő lemezekkel ellátott modellek 3 290 000 és 2 690 000 forintért kaphatóak bevezető áron (listaáruk 3 740 000 és 4 140 000 forint).