/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Nissan Micra és Note

2013. október 08. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Két vadonatúj kisautót vezet be a magyar piacra a Nissan, amelyeket alkalmunk nyílt ki is próbálni. Az egyik újdonság a Micra, amely már nem is annyira női autó, a másik pedig a Note, amely izgalmas formájával és a korábbinál még nagyobb helykínálatával hódíthat. A Micra 2,77, a Note 3,19 millió forinttól vásárolható meg.

Ma a Nissan kisautó-választékával a teljes B-szegmenst lefedi, ráadásul modelljei egytől-egyig frissek és modernek. Választható az ügyes városi kisautó, a Micra, a családi autónak is megfelelő, vonzó formájú Note, valamint a megújult Juke crossover. A magyarországi sajtóbemutatón a Micrát és a Note-ot próbáltuk.

Micra

A Micra a Nissan történetének egyik legfontosabb modellje és a vállalat jelenlegi sikerének megalapozója. Eddig több mint hatmilliót adtak el belőle. A modell negyedik generációja három évvel ezelőtt mutatkozott be, ám a Nissan úgy érezte, európaibbra kell szabnia a kisautót. Most ez, a Nissan által újnak mondott, és valóban alaposan átfésült autó debütált Magyarországon. Az új Micra számos módosítását kifejezetten az európai, köztudottan igényes piac igényeire szabták, és érezni is rajta, minden területen igényesebb lett. Még a formaterve is más itt, Európában, mint a világ más pontjain.

A Micra továbbra is szimpatikus, megnyerő külsejű kis autó, de nőiességéből veszített valamicskét, így talán már nem csak a hölgyeknek imponálhat. Sötét karosszériaszínben, 16 colos könnyűfém kerekekkel felszerelve én is szívesen eljárnék vele. Az orr-rész teljesen átalakult, új karaktert adva az autónak, míg oldalt hangsúlyos karaktervonal fut végig. Sportossá teszik az autó hátulját az új diódás lámpák, valamint a kifejezetten nagyméretű tetőlégterelő elem. A színpaletta két új taggal bővült, a gyöngyházfényű Pacific Blue-val, melyben a türkiz árnyalat dominál, valamint a metálfényű Platinum Sage-dzsel. Új a keréktárcsák választéka is, melyek közül a legpofásabb a 16 colos fekete-ezüst változat.

Számos újítás található az új Micra utasterében is. A jobb átláthatóság érdekében továbbfejlesztették a vezető előtti műszerfal grafikus kijelzőjét, a teljesen új középkonzol pedig újratervezett szellőzőnyílásokat kapott. A középkonzolra emellett fényes fekete betétek kerültek, a sebességváltót pedig ezüstszínű keret dobja fel. Az ülés- és ajtókárpitok is megújultak. A Visia és Acenta felszereltségű modelleket tartós szövetkárpittal látták el, míg a legmagasabb felszereltségű Tekna modellekben duplaöltéses, velúr hatású kárpitot találunk. A minőségi hatás összességben jobb, mint az elődben, de puha felületeket nem találunk, minden kemény műanyagból van. Az új Micrához rendelhető a legújabb NissanConnect navigációs és kommunikációs rendszer, amely mostantól új szolgáltatásokat, a korábbi 5 hüvelykeshez képest nagyobb, 5,8 hüvelykes képernyőt és krómozott kezelőszerveket kínál.

Az elektromos szervorásegítésnek, valamint a kategória egyik legjobbjának számító 9,3 méteres fordulókörnek köszönhetően az új Micra azonnal otthon érzi magát a városban. Különösen akkor, ha fel van szerelve parkolóhely-felmérő rendszerrel is. Ez felméri a rendelkezésre álló parkolóhelyet, és a műszerfalon megjeleníti, hogy az új Micra képes-e biztonságosan beparkolni az adott helyre. A rendszer három fokozatban (kezdő, normál és haladó) a vezető képességeihez is hangolható.

A Micra kétféle 1,2 literes háromhengeres benzinmotorral rendelhető, egyik 80, a másik pedig 98 lóerőt mozgósít. Mi az utóbbi, közvetlen befecskendezéses, kompresszoros feltöltésű DIG-S névre hallgató erőforrással szerelt Micrát vezettük, amely meglehetősen fürgén falta a kilométereket, még három megtermett férfi utassal a fedélzeten is. Alaposan megkérik az erősebb motor árát, de mégis érdemes ezt választani, mert 2,5 másodperccel hamarabb gyorsít százra (11,3 mp) és nem fogyaszt többet a szívó kivitelnél. Az Etyek környéki kanyargós utakon 6 liter körüli értékeket mutatott a fedélzeti számítógép, de ez természetesen mehet lejjebb is normál mindennapos használat mellett. A motor nyomatékosabb is a szívó erőforrásnál, az 110-et, míg a DIG-S hajtómű 147 Nm nyomatékot ad le. Mindkét Micra könnyen kapcsolható ötsebességes kézi váltóval érkezik, de extraként a legújabb CVT váltó is választható hozzájuk.

Az új Micra a belépő szintű Visia felszereltségi szinttel együtt három változatban érhető el. A szériafelszerelés elemei a távirányítású központi zár, az elülső elektromos ablakok, a 14 colos kerekek, valamint a biztonsági berendezések teljes skálája, így a vezető- és utasoldali légzsákok, az oldallégzsákok, a függönylégzsákok, az ABS és az ESP. A közepes Acenta felszereltségi szint ezt krómdíszekkel, színre fújt külső tükrökkel és ajtókilincsekkel, 15 colos kerekekkel, tetőspoilerrel, manuális légkondicionálóval, a vezetőüléshez tartozó kartámasszal, bőrborítású kormánykerékkel, valamint Bluetooth funkciós CD-lejátszóval egészíti ki.

A felső kategóriás Tekna változatokban automatikus légkondicionálás, NissanConnect rendszer, hátsó parkolássegítő érzékelők, parkolóhely-felmérő rendszer, 15 colos könnyűfém keréktárcsák, velúr hatású üléskárpit, ködfényszórók, automatikusan vezérelt fényszórók és ablaktörlők, valamint automatikusan behajtható külső tükrök várják az ügyfeleket. A Tekna felszereltségi szinthez választható extrák között megtalálható a panorámatető és az indítógombbal kiegészített intelligens kulcs is.

A Nissan Micra alapára 2,77 millió forint, az 1,2 DIG-S Visia modellt 3 560 000 forintért kínálják. A CVT váltó felára 320 000 forint. A 98 lóerős Tekna csúcsváltozatért 4 840 000 forintot kell letenni az asztalra.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!