/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Nissan Micra és Note

2013. október 08. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Két vadonatúj kisautót vezet be a magyar piacra a Nissan, amelyeket alkalmunk nyílt ki is próbálni. Az egyik újdonság a Micra, amely már nem is annyira női autó, a másik pedig a Note, amely izgalmas formájával és a korábbinál még nagyobb helykínálatával hódíthat. A Micra 2,77, a Note 3,19 millió forinttól vásárolható meg.

Note

Az új Note a Nissan fontosabbik újdonsága, hiszen ez a modell itthon családi autónak is beválhat. A mezőny egyik legizgalmasabb, legkarakteresebb autója, amelynek formáját a nagysikerű, a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott Invitation tanulmányautó ihlette.

Európába a Micrához hasonlóan egyedi külső kialakítással kerül az autó. Különleges orrkialakítással érkezik, ahol a fényszórók és a hűtőrács összefonódnak, a visszapillantó tükrök pedig az irányjelzőket is magukban foglalják. A Nissan V platformjára építve az új Note a hosszú tengelytáv és a rövid túlnyúlások kombinálásával sportos, agilis megjelenést valósít meg. A jármű oldalát egy meghökkentő formatervi elem, az úgynevezett „Squash vonal” teszi egyedivé, és az emelkedő C-oszlop a karosszériát átölelő hátsó lámpatestekkel is eredeti megjelenést kelt.

A Note megjelenése azonban még hatásosabbá tehető a 280 ezer forintos Dinamikus csomaggal, amelynek részeként fekete díszítés kerül a fényszórók és a hűtőrács köré, valamint nagyobb légbeömlő nyílások jelennek meg az első és a hátsó lökhárítónál, plusz az autó kap egy komplett spojlerszettet is. A dinamikus csomaggal felszerelt Note pedig a Qashqainál is használt meggypiros fényezéssel különösen jól mutat.

A Note fő ütőkártyája a külső méretéhez képest hatalmas belső tere volt, az új nemzedéknél pedig erre még rátettek egy lapáttal. A jó hírnév megőrizése érdekében a Note még tágasabb utasteret, nagyobb csomagteret és még több családbarát felszerelést kínál. A hátsó térdhely a korábbinál is nagyobb, teljesen hátratolt ülésekkel még felsőkategóriás limuzinokéval vetekszik. Ráadásul jó itt ülni, megfelelő hosszúságú az ülőlap és kellemes dőlésszögű a háttámla. A Nissan emellett közel 90 fokos nyílási szögű hátsó ajtókat tervezett a Note-ra, tehát nagyon könnyen megközelíthető a hátsó üléssor.

A Note alaphelyzetben (a hátsó ülések elmozdítása nélkül) 295 literes csomagtérrel rendelkezik. Ezt további 30 liter befogadóképességű padló alatti tárolóterület egészíti ki. A Tekna felszereltségi szinten alaptartozék, az Acenta modellekhez 150 ezer forintért rendelhető Családi csomag része a 160 mm-es úton előre-hátra csúsztatható hátsó üléssor. Az üléssor legjobban előretolt helyzetében a csomagtér kapacitása 86 literrel bővül, így a teljes befogadóképessége eléri a 411 litert. A Családi csomag másik hasznos eleme a speciális Karakuri térelválasztó. Ez a több pozícióban rögzíthető lap lehetővé teszi a csomagtér igény szerint felosztását és átalakítását. A két részből álló lap számos elrendezésben rögzíthető, így segíti a csomagtérben szállított holmik megtámasztásában.

Újdonság az Acentához 345 ezer forintért rendelhető, a Tekna szinten pedig széria Aktív Biztonsági Pajzs rendszer, amely egyedülálló a kisautók szegmensében. Része a holttér-figyelés, a sávelhagyás jelzés és a mozgó tárgy észlelés. A rendszer nem radarokat használ, hanem a csomagtérajtón elhelyezett tolatókamera képére támaszkodik. Érdekessége, hogy automatikus, intelligens mosó és szárító rendszer tartozik hozzá, így a lencse mindig tiszta maradhat. A rendszer automatikusan meghatározza a legjobb tisztítási módszert – porréteg eltávolításához például csak levegőt fúj a lencsére, míg az esőcseppeket vízsugárral mossa le.

Az Aktív Biztonsági Pajzs szerves része a B-szegmensben elsőként itt bemutatkozó 360 fokos parkolókamera is, amely a Qashqai tulajdonosok körében már nagy népszerűségnek örvend. A rendszer az első hűtőrácsra, a felhajtható hátsó ajtóra és a külső tükrökre szerelt, kisméretű kamerák által alkotott képekből hoz létre egy 360°-os felülnézeti madártávlati képet a Note körüli területről, és ezt jeleníti meg a Connect műholdas navigációs és információs rendszer 14,70 cm-es átmérőjű képernyőjén. A 360 fokos panorámakép egyértelműen jelzi az autó körüli akadályokat, a vezető így ellenőrizheti a Note és a környező tereptárgyak távolságát, és sokkal könnyebben, illetve biztonságosabban manőverezhet. Kívánságra a kamerák képei egyenként, nagyobb méretben is megjeleníthetők, de a rendszer egyszerű tolatókameraként is használható.

Az új Note a Micrához is elérhető kétféle 1,2 literes háromhengeres motorral, vagy pedig a Renault remek négyhengeres 1,5 dCi dízelmotorjával választható, amelynek szabványos átlagfogyasztása mindössze 3,6 liter 100 kilométeren. 200 Nm-es nyomatéka miatt ez tűnik a legésszerűbb választásnak az autóhoz, bár nem húz jobban, mint a 98 lovas kompresszoros benzines. Az 1,5 literes dCi korábbi változataihoz képest simábban, csendesebben, tisztábban és hatékonyabban jár, CO2-kibocsátása például csupán 95 g/km.

Az új Note kétféle sebességváltóval rendelhető: alapfelszerelés az ötfokozatú manuális sebességváltó, de az 1,2 literes DIG -S motor opcióként CVT automata sebességváltóval is megvásárolható.

Hazánkban a Note 1,2 literes 80 lóerős motorral 3 199 000 forinttól vásárolható meg. A 98 lovas DIG-S hajtóművel felszerelt közepes Acenta felszereltségű változatért 4 019 000 forintot kérnek, a CVT váltó felára 320 ezer forint. Az 1,5 dCi Visia modell 3 899 000 forintért elvihető, Tekna csúcsfelszereltséggel pedig 5 119 000 forintot kell érte fizetni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!