/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Fiat Fiorino

2008. február 13. 14:38   |   Autoblog
címkék:  

A 3,86 méter hosszú, jól manőverezhető Fiorino ideális jármű házhozszállításhoz, iparos munkákhoz és karbantartóknak is jó partner lehet.


Bemutatkozott Magyarországon a Fiat és a PSA közösen fejlesztett haszonjármű családjának harmadik tagja is, a Fiat Fiorino. A 3,86 méter hosszú Fiorino egyelőre teherszállítóként kapható, de az év végétől személyszállító változatban is megvásárolható lesz. A furgon értékesítése az 1,3 literes 16 szelepes, 75 lóerős Multijet turbódízel motorral indul, az alapváltozat nettó 2 412 000, míg az SX felszereltségű kivitel nettó 2 675 000 forintba kerül.


A Fiorino ideális jármű házhozszállításhoz, iparos munkákhoz és karbantartóknak is jó partner lehet. Kompakt külső méreteinek (3,86 m hosszú, 1,72 m magas és 1,71 m széles) és 9,95 méteres fordulókörének köszönhetően könnyű vele manőverezni, még a szűk belvárosban is. A nagy, lekerekített lökhárítók és koptatócsíkok pedig kiváló védelmet nyújtanak, különösen a kissebességű koccanásokkor.


Különös figyelmet fordítottak a 2,5 köbméter befogadóképességű raktérre (lehajtott utasüléssel 2,8 köbméter). A belső hossz több mint 1,5 méter (lehajtott utasüléssel majdnem 2,5), ami a jármű 3,9 méteres hosszát figyelembe véve igen figyelemreméltó. A teherbírás is egészen kiváló, 610 kilogramm. Az alacsony rakodóperem (527 mm), az oldalsó tolóajtók és a nagy hátsó dupla ajtó mind a rakodást könnyítik. Hat rögzítő gyűrűvel biztosíthatjuk az árut, míg az elválasztó fal a sofőr biztonságáról gondoskodik. Aszimmetrikus kétszárnyú hátsó ajtó is rendelhető, melyek akár 180 fokban is kitárhatók. Az acél elválasztó rács mellett rendelhető üvegezett- és lemezfal, vagy kombinált kivitel, továbbá kétrészes rács is (utas oldalon elforgatható, lehajtható üléssel párosítva).


Ugyanez a részletekbe menő figyelem jellemzi az utasfülkét is. Világos, kényelmes, és az üléspozíció is hasonló a személyautókéhoz. A személyes dolgoknak sok hely van a fiókokban és a polcokon. A szimmetrikus “T” alakú műszerfalnak köszönhetően a vezetőhely kényelmes és praktikus, a kezelőszervek és a műszerek pedig kézre esnek. A vezetési kényelemhez tartozik a klímaberendezés, mely megfelelő hőmérsékletet biztosít, valamint gondoskodik a gyors párátlanításról. A négy hangszórós CD rádió MP3 lejátszóval és Bluetooth kihangosítóval párosítható.

Galéria megtekintése

Nagyítás Klikk a képre a galériához!


A Comfort-Matic hatfokozatú robotváltó automatikus működésével teljes kényelmet biztosít a városi forgalomban. Az elektro-hidraulikus rendszer automatizálja a kuplung és a váltó működését, de megtartja a száraz kuplung és a mechanikus váltó minden előnyét (súly, csekélyebb fogyasztás, erő és megbízhatóság). Két üzemmódban használható: félautomata (kézi) és automata. Előbbi hasonlít leginkább a kézi váltóra, mivel a sebességeket a műszerfalon elhelyezett váltókarral kell kapcsolni. Automata üzemmódban akkor vált sebességet a rendszer, amikor a motor teljesítménye a legnagyobb. A rendszer érzékeli az emelkedőket és ennek megfelelően kapcsolgat.


Az új modell biztonság tekintetében is megállja a helyét: különösen merev karosszéria (133,000 Nm/rad), erős fékrendszer, ABS és EBD, övfeszítővel és överő-határolóval felszerelt hárompontos biztonsági öv, hidraulikus kormányrásegítés és vezetőoldali légzsák jellemzik (utas- és oldallégzsák, illetve tolatóradar is rendelhető). A MacPherson első-, és csatolt lengőkarosos hátsó futómű megbízható.


Két felszereltségi szintből (basic és SX), kétféle kárpitozásból és tízféle színből lehet választani. A Fiorino megrendelhető szimpla vagy dupla tolóajtókkal, lemezelt vagy üvegezett falakkal és aszimmetrikus kétszárnyú hátsó ajtókkal (60/40) is. A jármű tovább variálható speciális kiegészítőkkel, mint például a hűtőegység vagy a mobil műhely.


A paletta tavasszal az Adventure kivitellel fog bővülni, mely a városi környezeten kívül, akár építkezéseken és útépítéseken is helytáll, hiszen különösen rossz minőségű és földutakra tervezték. A Fiorino Cargo Adventure megemelt futóműve, 15 colos kereke, az első lökhárítóba épített motorvédője és egyéb karosszériaburkolatai sokat segítenek az akadályok leküzdésében.

Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!