/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Jaguar XF

2008. február 26. 14:31   |   Autoblog
címkék:  

Az új Jaguar dizájn szerint készült hosszú és alacsony XF feltűnően szép, finoman kidolgozott autó, leginkább orra és profilja fogja meg az embert.


A napokban debütált hazánkban a Jaguar lenyűgöző formájú új sportlimuzinja, az XF, mely kihúzhatja a márkát a pácból. A korábban megszokott klasszikus vonások után az XF érzelmekre ható formavilággal újít, mely új vásárlókat hozhat a patinás brit márkának. Az autó belseje is hasonlóan különleges, a felszereltség pazar, a kocsi orrában pedig V6-os és V8-as erőforrások dolgozhatnak. A Jaguar XF ára 14 450 000 forinttól indul, a csúcsváltozatért csaknem 25 millió forintot kérnek.  


Az új Jaguar dizájn szerint készült hosszú és alacsony XF feltűnően szép, finoman kidolgozott autó, leginkább orra és profilja fogja meg az embert. Fényszórói a lehető “legmacskásabbak”; a domborított motorháztetővel együtt igen komoly első látványt teremtenek. A fonott hálós hűtőrács, továbbá az oldalsó kopoltyúk is erős jegyei az autónak. Az ablakfelületek minimálisak, a tetővonal kupészerűen lejt, a kerékjáratokban pedig hatalmas, akár 20 colos kerekek is foroghatnak. Kijelenthetjük, a Jaguar XF álló helyzetben is száguldani látszik.


Az XF utastere öt személy számára biztosít helyet, az utasok finom kidolgozottsággal, különleges anyagokkal és a részletek iránti megkülönböztető figyelemmel szembesülnek. Bőr kétsoros varrás, kézi készítésű faborítás a struktúrázott alumínium mentén – jó ízléssel kiválasztott elemek modern ötvözete. Az éjszakai foszforkék megvilágítás modern hangulatot varázsol az autó belsejébe, s ugyanez a  nyugtató hatású fény emeli ki az XF alumínium színű gombjait és irányító berendezéseit. Indításkor az egyedülálló JaguarDrive sebességváltó előtt található gomb pirosan villogni kezd. Ezt megnyomva a motor beindul, a sebességváltó pedig kiemelkedik. A különböző pozíciókat a váltótárcsa elforgatásával lehet kiválasztani. Kézi váltás is lehetséges, a manuális mód a kormányon lévő valamelyik billentyű meghúzásával aktiválható. Ahogy az XF elindul, a szellőzőrostélyok a parkoló pozícióból a nyitott pozícióba helyezkednek.


Igazán érdekes a JaguarSense érzékelő rendszer is: elég inteni egyet a kezünkkel és a rendszer bekapcsolja az elöl található belső lámpákat vagy kinyitja a kesztyűtartót. A választható JaguarVoice egy sor funkciót tud működésbe hozni azáltal, hogy egyszerűen megszólítjuk. Az opcionális Blind Spot Monitor (holttér figyelő) nagyszerű segítség sávváltáskor, az első és hátsó parkolóradar pedig megkönnyíti a manőverezést. Választható kamerás parkolás segítő berendezés és intelligens távolságtartó tempomat is. A csúcshifi a Bowers & Wilkins 440 wattos surround rendszere.


Az XF négyféle motorral rendelhető: egy 2,7 literes biturbó dízellel, egy 3 literes V6-ossal, valamint a 4,2 literes benzines V8-as szívó és kompresszoros változatával. A szívó V8-as 298 lóerős teljesítményre és 411 Nm forgatónyomatékra képes, a kompresszoros változat 416 lóerős és 560 Nm nyomaték leadására képes. A 207 lóerős, 2,7 literes V6-os dízelmotor közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű, többfázisú piezo-elektronikus befecskendezési kontrollal és változó geometriájú turbófeltöltővel. A 3 literes benzines V6-os 238 lóerőt ad le és egyenletes nyomatékleadásával tűnik ki.


Míg a változó rásegítésű szervokormány mindegyik XF sajátja, addig az SV8 csúcsváltozatban számítógép-vezérelt aktív felfüggesztés (CATS) is van. A biztonsági arzenál teljes (vészfékasszisztens, elektronikus fékerő-elosztó, ABS, kipörgésgátló, kanyarodási fékerő-szabályzás, motornyomaték szabályzás, kétlépcsős menetstabilizáló), a gyalogosok védelme érdekében pedig felnyíló motorháztető is van.


A Jaguar XF 2.7D Luxury és a 3.0 V6 Luxury alapváltozat hazai ára 14 450 000 forint, Premium felszereléssel 15 950 000 forint. A 4.2 V8 Premium Luxury kivitel ára meghaladja a 20 millió forintot, míg az SV8 4,2 V8 S/C csúcsmodellért 24 797 000 forintot kérnek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!