Bemutatkozott a Renault Clio III
Az új Clio nagyon jó autó: remekül vezethető, tágas, biztonsága a prémium autókéval megegyező. Sajnos emiatt az alapmodell ára 2,6 millió forint.
Új fejezet
Az új Clio tényleg új fejezetet nyit az 1990-ben útjára indult Clio-történetében – minden adottsága megvan ahhoz, hogy öregbítse elődei hírnevét. A Clio fejlesztésének költségvetése 953 millió euróra rúgott, ebből 630 millió eurót tett ki a gyártással kapcsolatos fejlesztések megvalósítása, tehát a franciák biztosra mentek. A három és ötajtós modell – csak ez a két karosszériváltozat lesz – Magyarországon ötféle felszereltségi szinttel lesz elérhető. Jövőre jön a top Initiale változat is. A “Komfort kollekció” alapmodellje az Authentique, ezt követi az Authentique Plus és a Privilege. A “Sport kollekcióba” két változat tartozik, a Dynamique és a Dynamique Plus, amelyről a Renault azt állítja, hogy a legjobb ár-érték aránnyal bír. A Clio-hoz számtalan új szín és könnyűfém felni áll rendelkezésre, így különösen a felsőbb felszereltségi szintekkel nagyon jól néz ki az autó.
Az új Clio alapja a Renault-Nissan együttműködés által kifejlesztett, B jelzésű padlólemez. A felfüggesztést a Mégane II ihlette, az úttartás kiegyensúlyozott, köszönhetően a nagy tengelytávnak, a széles nyomtávnak és az alacsony súlypontnak. A tervezés során nagy figyelmet fordítottak az Új Clio légellenállására is, így a Clio II-vel megegyező, néha még annál is kedvezőbb városi üzemanyag-fogyasztási értékekkel lehet számolni – írja a sajtóanyag. A Clio tetszetős jármű, és ennél is fontosabb, hogy a kategória legnagyobb belső terével rendelkezik. A három- és az ötajtós változat teljes hossza egy centi híján 4 méter, a térkínálat így kimagasló. Kiváló a vezetési pozíció is, a kezelőszervek kézre esnek, ráadásul az új Clio-ban az ülések is óriásiak: 186 centiméteres magasságommal prímán éreztem magam bennük. Szellős az utastér, minden irányban elegendő hely mutatkozik, és tényleg pillanatok alatt kényelmesen el lehet helyezkedni az autóban. A felhasznált anyagok minősége is elsőrangú, a kárpitok szépek, semmi sem zörög – szóval látszik az odafigyelés.
Gazdag motorkínálat
Az új Clio gazdag motorkínálattal jelenik meg, amelyek többsége (a dízelek mindegyike) teljesíti az Euro 4-es kibocsátási normát. A benzines kínálat az 1.2 16V (75 LE), az 1.4 16V (100 LE) és az 1.6 16V (110 LE) erőforrásokból áll. A dízelek között az 1.5 literes dCi három eltérő teljesítményű (70, 85, 105 LE) változatát találjuk, amely a Clio korábbi változataihoz képest öt lóerővel erősebb lett. Az új Clióhoz rendelhető váltóművek listája megegyezik a Modus-éval. Az új modellben egy igazi újdonság is debütál: a kormány mögötti karokkal kezelhető váltómű 2006 első felétől kapható. Mi az 1,4 literes 98 lóerős benzines változatot próbáltuk, amely a rövid tesztút alatt nem érződött olyan erősnek és csak 4000-es fordulatszám fölött mutatott fürgeséget (valószínűleg azért, mert még nagyon fiatal volt az autó). Amúgy az erőforrás kultúráltan jár, hangja már csak a remek szigetelés miatt sem juthat be az utastérbe. A Clio futóműve nagyon jóra sikerült, az autó közel semlegesen kanyarodik, nagy sebességgel is bevehetők vele a kanyarok. Menet közben érezni a Clio kiváló minőségét és összeszerelését, tényleg masszív, stabil jármű, nem csak úgy “összedobott”. A franciák biztosra mentek, így az új Clio lett a nyolcadik Renault-modell, amely ötcsillagos EuroNCAP besorolást ért el. Gyermekvédelem terén is elérte a maximális (négycsillagos) besorolást.
Felszereltség és árak
Minden Clióhoz alapfelszereltség a nyolcadik generációs Bosch blokkolásgátló rendszer (ABS), illetve a vészfékasszisztens (EBA). Az új modellhez rendelhető elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), aminek része a kipörgésgátló (ASR), az alulkormányzottság-gátló és a motornyomaték-szabályzó (MSR). A Modus-hoz hasonlóan az új Clio az első saját kategóriájában, amelyik kanyarkövető fényszóróval vagy megnövelt hatótávolságú Xenon lámpákkal is rendelhető. Az autó akár nyolc légzsákkal is felszerelhető.
Az Authentique modellekben alapfelszerelés a 2 első légzsák, a háromajtós változatokban pedig a plusz két első alácsúszásgátló légzsák, a távirányítós központi zár, az indításgátló, az elektromos szervokormány, az állítható magasságú kormányoszlop, az elektromos ablakemelők elöl, a fedélzeti számítógép, az egészben dönthető hátsó üléstámla, illetve a 15 colos kerekek. Az Authentique Plus már 6 légzsákot, állítható magasságú vezetőülést, osztottan dönthető hátsó üléstámlát és például 2 x 15 wattos CD-rádiót is tartalmaz. A Privilege változat alapfelszereltségét nehéz lenne felsorolni, gyakorlatilag minden benne van, amire ma a luxus igényekhez mérten szükség lehet. Az elektromos szerelvények, a légkondicionáló, a tempomat, a kanyarfényszórók például alapáron járnak. A sportos Dynamique változat is nagyon gazdagon felszerelt, a Dynamique Plus kivitelben pedig plusz 4 légzsák, manuális klíma, állítható magasságú vezetőülés, motoros és fűthető külső tükrök, valamint ködfényszórók is vannak.
A Clio 1,2 16v 65LE alapkivitel 2 599 000 forintba kerül, az ötajtós karosszéria felára 180 ezer forint. Az 1,2 16v 75LE változat már ötféle felszereltséggel kapható 2 799 000 forinttól (3-ajtós), az Authentique Plus és Dinamique változatok még 3 millió forint alatt vannak. Az 5-ajtós Dynamique Plus 3 340 000 forintért vihető el. Az 1,4 literes 16 szelepes, 98 lóerős Clio indulóára 2 950 000 forint, öt ajtóval 3 030 000 forint. A 110 lovas 1,6-os motorral szerelt Clio Privilege 3 940 000 forintba kerül (5-ajtós), a Dynamique Plus változatért 3 580 000 forintot kell fizetni (3-ajtós). Az automata váltó felára 280 ezer forint. A 68 lóerős dCi változat alapára 3 210 000 forint, az ötajtós 80 ezerrel kerül többe. A 86 lóerős Clio dCi 3 360 000 forinttól vihető haza, de akad belőle 4 180 000 forintos változat is (Privilege). A 106 lóerős 1,5-ös dCi jelenti a csúcsot, ez Dynamique Plus felszereltséggel 4 070 000 forintba kerül, Privilege változatban 4 430 000 forintot kóstál.
Kapcsolódó cikkek: