Berepülés: Saab 9-5 Aero 2,8 TS V6 XWD
Tíz esztendőt kellett várni az új nagy-Saabra, de megérte: a svédeknek sikerült a felsőkategória legegyedibb és – bátran mondom – az egyik legjobb autóját megalkotniuk, amely végre borsot törhet a német prémium limuzinok orra alá. A csúcsváltozatot teszteltük.
Ahogy a német márkáknál szokás, a Saab opciós listája is mérföld hosszúságú, így az Aero változat 16 milliós alapárához is könnyen hozzácsaphatunk még 3-4 milliót. A tesztautó ára megközelítette a 20 millió forintot. A 9-5-ben nincsen annyi elektronikus kütyü, mint a német konkurensekben, de egyedi megjelenése és belső stílusa, továbbá kedvezőbb ára előnyt jelenthet számára. Persze nem olyan tökéletes és nem olyan kifinomult, mint egy Audi A8 vagy egy BMW 7-es, de ugyanúgy kiváló kocsi és negatív sztereotípiák sem kötődnek hozzá. Aki esetleg nagyautó vásárlásán töri a fejét, tegyen egy próbát a Saabbal.
- Jelleg
- felsőkategóriás limuzin
- Motor
- 2782 cm3
- V6-os benzinmotor
- Teljesítmény, nyomaték
- 224 kW (300 LE) @ 5500 RPM
- 400 Nm @ 2000 RPM
- Fizikai paraméterek
- Hosszúság: 5008 mm
- Szélesség: 1868 mm
- Magasság: 1467 mm
- Tengelytáv: 2837 mm
- Csomagtér: 515 liter
- Menetteljesítmény
- Csúcssebesség: 250 km/h
- Gyorsulás 1-100 km/h: 6,9 s
- Fogyasztás (város / országút / vegyes):
16,2 / 7,3 / 10,6 l/100 km - Tesztfogyasztás: 12,5 l/100 km
- Árak
- Alapár: 15 995 000 Ft
- Tesztautó ára: 19 920 000 Ft