/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Dacia Logan 1,5 dCi Arctic – spórszedán

2014. január 29. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Dacia letarolta az árérzékeny piacokat az egyszerű kialakítású, ámde tágas és strapabíró Logannel, aminek a második generációjára már azt sem lehet rásütni, hogy nem szép. Dízelmotorral, csúcsfelszereltséggel teszteltük.

A Renault-csoport legdinamikusabban fejlődő, a válság éveiben is megbízhatóan profitot termelő márkája a Dacia, melynek egyre jobban cseng a neve, és immár egységes márkaarculattal bír. A Logan új nemzedéke meghozta az új Dacia-arcot, amely a lépcsőshátú Logan, a ferdehátú Sandero és a kombi MCV változatot is jellemzi. E három modell a B-oszlopig megegyezik egymással, ami a gyártást is leegyszerűsítette.

Az új Logan nemzedék orr-része a megújult márkaidentitás hordozója. A korábbinál masszívabb és látványosabb. A nagyméretű fényszórók egy egységet alkotnak a hűtőráccsal, amit két krómozott pálca szel ketté, közepén pedig a méretes, szintén krómozott Dacia embléma trónol. A Logan az új ábrázattal határozottan jól néz ki, többeknek imponálhat, mint eddig. Az autó sziluettje alapvetően olyan, mint eddig, nagyok a lemezfelületek és az ablakok. Hátul azonban új stílusú a lámpák, amikben némi franciás játékosság is felfedezhető. A Logan fara elképesztően magas, igaz, az autó maga is a mezőny fölé tornyosul a maga 152 centijével. Elkel a tolatóradar, amiért nem kérnek sokat, csak 60 ezer forintot.

A Logan méltó a hírnevéhez: nincs még egy kiskategóriás szedán, ami ekkora helyet kínálna. Kedvező a 263 centiméteres tengelytáv és a 173 centiméteres szélesség, így hátul akár három felnőtt is elfér. A megemelt üléspozíció miatt a hátsó lábtér a magasabbaknak is megfelelő lehet, fejtér pedig van bőven. A csomagtér hatalmas, 510 literes, és az Ambiance illetve az Arctic felszereltségi szinten immár bővíthető is. A használhatóságát azonban sajnos lerontják a térbe erősen benyomuló zsanérok; ami pakolásnál olykor bosszúságot okoz. Szintén kényelmetlen, hogy a csomagtérfedél belsején egy négyzetcentiméternyi szövet sincsen, és lehúzó fogantyú sincs rajta, így bekoszolhatjuk a kezünket. Átgondolatlan és nyíltan spórolós megoldásokból akad még néhány az autóban, bár egyik sem igazán zavaró. A volán például a legmagasabb felszereltségi szinten is csak magasságban állítható, így a hosszú lábú sofőröknek az ideálistól távolabb lesz. Kár, mert az ülés és a pedálrend is jó. Nem praktikus a kézifékkar alatt kialakított kis rakodóhely sem, mert nehezen hozzáférhető. A 25 ezer forintos könyöktámasz kicsi és recseg.

Egy felextrázva is hárommilliós autótól ne várjunk művészi kidolgozást és puha műanyagokat. Minden felület kemény, érdes műanyagokkal találkozunk, a gombok, a mennyezetkárpit a létező legolcsóbb anyagból van, a kezelőszervek pedig nehezen működnek. A berendezés amúgy korántsem barátságtalan, az illesztések korrektek, a műszerfalra jutott némi magas fényű díszítés, jól néznek ki a főműszerek és egész jó minőségűek az üléskárpitok is. A gombokat, kezelőszerveket viszont szétszórták. Az ablakemelők gombjait még mindig a klímakezelő panel alatt találjuk, de a tempomatot is itt kapcsoljuk be, és a kormányon állítjuk be. A lámpamagasság állítás a kormány alatti panelen kapott helyet és tekerős megoldású. Ahogy a régi francia autókban, a duda a bal bajuszkapcsoló végén van, az audiorendszert pedig a jobb kezünk ujjaival tudjuk kezelni. Ez a megoldás a Renault 19 óta már bevált. A tesztautóban nem volt benne a feláras Media Nav érintőképernyős multimédia rendszer, de a Bluetooth kihangosítót az Arctic modellben alap rendszer is tudta. A Daciákba úgy látszik, mindenből a leggyengébb minőségűt építik be, mert a kihangosítón keresztül alig hallottak belőlem valamit a beszélgetőpartnereim. Sajnos a rádió is rosszul szól, állandóan szakadozik a vétel. Vannak tehát apróbb kellemetlenségek, a másfél literes turbódízel motor viszont felvillanyozó teljesítményt nyújt.

A Logan konfigurálható a kiváló 1,5 dCi motor 75 és 90 lovas verziójával is, a 200, illetve 220 Nm-es nyomaték miatt mindkettő bölcs választás. Ráadásul a dízelmotor csak a legmagasabb Arctic kivitellel párosítható. A Logannek mindössze 50 literes a tankja, azonban mikor tankolás után a fedélzeti számítógép 1180 kilométeres hatótávot jelez ki, elmosolyodunk. Nekünk 4,6 literes átlag jött ki, és nem óvatoskodtunk. Több mint 600 kilométert autóztunk vele és még csaknem maradt fél tank gázolajunk. A 75 lóerő tisztességesen mozgatja a mindössze 1060 kilós autót, sokkal gyorsabbnak érezni, mint az a katalógus adatok alapján indokolt lenne. A kocsi városban és autópályán is fürge, karcosan kapcsolható ötfokozatú váltója pedig irgalmatlanul hosszú áttételekkel dolgozik. 80 km/óránál előbb nem érdemes behúzni az ötödik fokozatot; 130-nál is csak 2200-at fordul a főtengely. 120 km/óra fölött drámaian megnő a menetzaj az utastérben; a szigetelés nagyon gyenge. A felfüggesztésben viszont nagy tartalékok vannak, a Logan minden bizonnyal jól bírja a mostoha körülményeket is. Végül is ezért is kedvelik annyian.

Ekkora autót ennyi pénzért más nem ad, csak a Dacia. A Logan 1,2-es, 75 lóerős szívómotorral már 1 990 000 millió forinttól megvásárolható, így a piac egyik legolcsóbb autója. LPG gázos kivitelben is adják, 2 440 000 forintért. Az Arctic csúcskivitelhez 2 390 000 forinttól lehet hozzájutni, a tesztünkben szereplő 75 lovas dCi változathoz 2 990 000 forint jelenti a belépőt. A 90 lóerős dCi-ért 100 ezer forinttal többet kérnek. Jó választás lehet az autóhoz a 0,9 literes, 90 lovas TCe turbómotor is, 2 690 000 forintért. Akinek autóvásárlásnál a legfontosabb tényező az ár, elnéz néhány kényelmi és ergonómiai hiányosságot, jól jár a Dacia modelleivel.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kiskategóriás limuzin
  • Motor
  • 1461 cm3
  • soros, négyhengeres, közös nyomócsöves turbódízel-motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 56 kW (75 LE) @ 4000 RPM
  • 200 Nm @ 1750 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4347 mm
  • Szélesség: 1733 mm
  • Magasság: 1517 mm
  • Tengelytáv: 2634 mm
  • Csomagtér: 510/1280 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 164 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 14,6 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    4,3 / 3,5 / 3,8 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 4,6 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 2 990 000 Ft
  • Tesztautó ára: 3 231 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Isván
2014-02-02 - 16:19

“Dacia Logan 1,5 dCi Arctic ”
“Motor
1461 cm3
4 hengeres, 16 szelepes benzinmotor”

DG
2014-02-02 - 18:04

Hoppá, javítva!


Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!