Egyszerűen nagyszerű: Dacia Duster 1,5 dCi 4×4
A mai magyar gépkocsieladási mizériában igazán kevés üdítő kivétellel találkozhatunk. Évtizedes vásárlói szokások alakulnak át egyik napról a másikra, az újautó-eladások visszaesése a rendszerváltás óta nem volt ilyen mértékű. A sanyarú helyzetért elsősorban a hitelfelvétellel kapcsolatos félelmek a felelősek, ami persze része szűkebb és tágabb gazdasági környezetünknek… A Dacia Duster ilyen körülmények között ért el Európában és hazánkban is eladási csúcsokat. A szocializmus időszaka óta nem látott helyzet alakult ki ennél a modellnél: Európában és Magyarországon is hónapokat kell várni, amíg megjön.
Tavalyi megjelenése óta a Dacia Duster képes volt a magyar piacot (és az európait is) a maga oldalára fordítani. Hazánkban megelőzte például a kompakt szabadidő-autók szegmensében hosszú ideje uralkodó Nissan Qashqait. A gyár nem győz belőle eleget gyártani. Nálunk a megrendeléstől számítva jelenleg körülbelül hat hónapot kell várni rá.
- Jelleg
- kompakt szabadidő-autó
- Motor
- 1461 cm3
- soros, négyhengeres, közös nyomócsöves turbódízel-motor
- Teljesítmény, nyomaték
- 82 kW (110 LE) @ 4000 RPM
- 240 Nm @ 1750 RPM
- Fizikai paraméterek
- Hosszúság: 4315 mm
- Szélesség: 1822 mm
- Magasság: 1625 mm
- Tengelytáv: 2673 mm
- Csomagtér: 407/1570 liter
- Menetteljesítmény
- Csúcssebesség: 168 km/h
- Gyorsulás 1-100 km/h: 12,5 s
- Fogyasztás (város / országút / vegyes):
6,5 / 5,3 / 5,6 l/100 km - Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
- Árak
- Alapár: 3 950 000 Ft
- Tesztautó ára: 4 870 000 Ft