Elkészült a Peugeot 407 Coupé
címkék:
Kimondható, hogy akik látták a Prologue tanulmányt, azok közül senkit nem érhet meglepetés a széria 407 Coupé láttán. Háromféle motorral, kétféle váltóval és stílusos, de már nem olasz tervezésű karosszériával indul a forgalmazás.
Ha méreteiben nem is, de látványban a Peugeot csúcsmodellje lett a 407 Coupé. Nem kőkemény sportkocsi, mint ahogyan közvetlen elődje, a 406 Coupé sem az volt, inkább egy részleteiben kidolgozott, különleges életérzést sugárzó Gran Turismo. A formaterv a Peugeot saját munkája, már nem díszeleg az autó oldalán a szokásos Pininfarina plakett, és a gyártás sem Olaszországban folyik.
Az utastér négy személyes, finom anyagokkal burkolt, és az eddigi gyakorlatnak megfelelően a limuzin-SW páros műszerfalára épül. Eleganciáját színek harmóniája biztosítja, és kiemelt szerephez jut az eredetiség, tehát a fém igazi fém, a fa pedig fa. Kényelem vonatkozásában ugyancsak kifinomult, minden elektromos mozgatású, kétzónas az automata klíma, hűthető a kesztyűtartó, és még hosszasan lehetne sorolni.
A kecses, de nagy testet erős motorok mozgatják. Négy hengerével kicsit kilóg a sorból a 2,2-es, 163 lóerős benzines – presztízsszempontból mindenképpen stílusosabb hathengeres erőforrást választani. Aki ragaszkodik a benzineshez, annak a 407-607 modellekből ismert 2,9-es, 211 lóerős V6-os áll rendelkezésre, hatfokozatú automata sebességváltóval. Újdonság, de teljesen logikus lépés a Peugeot-tól, hogy a Forddal közösen fejlesztett V6 HDI-t szintén beépíti a Coupé-ba, és a csodadízel hozza is a formáját. Úgy gyorsul, mint a benzines, és ugyan 243 km/h helyett “csak” 230-as végsebességre futja erejéből, de rugalmasságban bármikor leiskolázza a jóval falánkabb és nagyobb lökettérfogatú benzinest.